Že čarování patří především pohádkám? Ne tak úplně, se statistikou se čaruje rádo a snadno. Například se statistikou nehod.
Z téměř osmdesáti tisíc na třicet pět tisíc. Bavíme-li se o počtu nehod, jde o jednoznačně pozitivní statistiku, je ale vůbec možná? Přirozeně není.
Takovéto meziroční srovnání za první pololetí roků 2008 a 2009 evidují policisté. Důvod k radosti to ale není, od 1.1 2009 je nutnost policisty volat k nehodě jen přesáhne-li škoda na vozidlech 100 tisíc korun, dojde-li ke zranění nebo je-li poškozen majetek třetí osoby nebo vozovka.
Dosud byla finanční hranice poloviční, totiž padesátitisícová a právě v tomto rozdílu je třeba hledat takto příjemnou statistiku.
Při pohledu na statistiky zraněných už se ukazují reálnější čísla. Jak jsme již informovali, mrtvých na silnicích ubylo, za první pololetí zahynulo 380 lidí, oproti 445 osobám loni.
Sanitky musely ošetřit 1486 těžce zraněných oproti 1775 v roce 2008. Lehce zraněných bylo 10 497, což je opět oproti loňským 11 598 zraněným příjemnější číslo.
Právě statistiku zraněných můžeme brát na rozdíl od statistiky nehod jako relevantní, podmínky hlášení se totiž nezměnily. Přinejmenším následků nehod, ale pravděpodobně i nehod samotných tedy ubylo.
Mimo moderních technologií, které chrání posádku před zraněním, ale také před samotnou nehodou (ABS, ESP...) za to jistě může i nižší provoz na silnicích, podle ministerstva dopravy putovalo v prvním čtvrtletí po silnicích o čtvrtinu méně zboží než loni, dá se čekat, že úměrně tomu klesl i počet jízd kamionů.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?