Nehod v ČR zásadně ubylo, mohou za to i čáry se statistikou

Marek Litzman, 13. července 2009, 12:19 Google+

Že čarování patří především pohádkám? Ne tak úplně, se statistikou se čaruje rádo a snadno. Například se statistikou nehod.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: ADAC

Sdílejte článek

Z téměř osmdesáti tisíc na třicet pět tisíc. Bavíme-li se o počtu nehod, jde o jednoznačně pozitivní statistiku, je ale vůbec možná? Přirozeně není.

Takovéto meziroční srovnání za první pololetí roků 2008 a 2009 evidují policisté. Důvod k radosti to ale není, od 1.1 2009 je nutnost policisty volat k nehodě jen přesáhne-li škoda na vozidlech 100 tisíc korun, dojde-li ke zranění nebo je-li poškozen majetek třetí osoby nebo vozovka.

Dosud byla finanční hranice poloviční, totiž padesátitisícová a právě v tomto rozdílu je třeba hledat takto příjemnou statistiku.

Při pohledu na statistiky zraněných už se ukazují reálnější čísla. Jak jsme již informovali, mrtvých na silnicích ubylo, za první pololetí zahynulo 380 lidí, oproti 445 osobám loni.

Sanitky musely ošetřit 1486 těžce zraněných oproti 1775 v roce 2008. Lehce zraněných bylo 10 497, což je opět oproti loňským 11 598 zraněným příjemnější číslo.

Právě statistiku zraněných můžeme brát na rozdíl od statistiky nehod jako relevantní, podmínky hlášení se totiž nezměnily. Přinejmenším následků nehod, ale pravděpodobně i nehod samotných tedy ubylo.

Mimo moderních technologií, které chrání posádku před zraněním, ale také před samotnou nehodou (ABS, ESP...) za to jistě může i nižší provoz na silnicích, podle ministerstva dopravy putovalo v prvním čtvrtletí po silnicích o čtvrtinu méně zboží než loni, dá se čekat, že úměrně tomu klesl i počet jízd kamionů.

 

Vytisknout

Diskuze: Nehod v ČR zásadně ubylo, mohou za to i čáry se statistikou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Pajero

Mitsubishi Pajero - drobný faceliftek na zahlazení vrásek

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud