Že čarování patří především pohádkám? Ne tak úplně, se statistikou se čaruje rádo a snadno. Například se statistikou nehod.
Z téměř osmdesáti tisíc na třicet pět tisíc. Bavíme-li se o počtu nehod, jde o jednoznačně pozitivní statistiku, je ale vůbec možná? Přirozeně není.
Takovéto meziroční srovnání za první pololetí roků 2008 a 2009 evidují policisté. Důvod k radosti to ale není, od 1.1 2009 je nutnost policisty volat k nehodě jen přesáhne-li škoda na vozidlech 100 tisíc korun, dojde-li ke zranění nebo je-li poškozen majetek třetí osoby nebo vozovka.
Dosud byla finanční hranice poloviční, totiž padesátitisícová a právě v tomto rozdílu je třeba hledat takto příjemnou statistiku.
Při pohledu na statistiky zraněných už se ukazují reálnější čísla. Jak jsme již informovali, mrtvých na silnicích ubylo, za první pololetí zahynulo 380 lidí, oproti 445 osobám loni.
Sanitky musely ošetřit 1486 těžce zraněných oproti 1775 v roce 2008. Lehce zraněných bylo 10 497, což je opět oproti loňským 11 598 zraněným příjemnější číslo.
Právě statistiku zraněných můžeme brát na rozdíl od statistiky nehod jako relevantní, podmínky hlášení se totiž nezměnily. Přinejmenším následků nehod, ale pravděpodobně i nehod samotných tedy ubylo.
Mimo moderních technologií, které chrání posádku před zraněním, ale také před samotnou nehodou (ABS, ESP...) za to jistě může i nižší provoz na silnicích, podle ministerstva dopravy putovalo v prvním čtvrtletí po silnicích o čtvrtinu méně zboží než loni, dá se čekat, že úměrně tomu klesl i počet jízd kamionů.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?