Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zavede v srpnu tři mimořádné noční směny, chce tím urychlit dodací lhůty modelů Fabia a Octavia. Automobilka se na tomto způsobu, který má pomoci vyřešit masivní poptávku po jejích vozech zejména ze zemí se šrotovným, dohodla na Podnikové radě s odboráři.
Mimořádné srpnové noční směny proběhnou z pátku na sobotu ve dnech 7.-8., 14.-15. a 21.-22. srpna. Zaměstnanci automobilky, kteří se na směny dobrovolně přihlásí, ve zmíněných dnech nastoupí do práce ve 22 hodin večer, směna potrvá do šesti hodin ráno.
Za každou noční směnu obdrží zaměstnanci mimořádnou odměnu ve výši 400 korun. Podle automobilky bude na noční směny potřeba zhruba 2 700 zaměstnanců. Během každé ze tří mimořádných směn by mělo z výrobních linek sjet přibližně 380 fabií a 150 octavií.
„Sobotní směny obecně nepodporujeme. Momentálně ovšem podporujeme dodávky vozů zákazníkům a musíme je udělat,“ řekl pro týdeník Škodovácký odborář předseda odborů Škody Auto, Jaroslav Povšík. „Jde nám však o to, aby management tento záměr připravil účelně, aby nedošlo pouze k přeplnění skladů a tento vůz byl skutečně vyráběn pro zákazníky. Pokud firma splní základní podmínky, které požadujeme, tak jsme ochotni na sobotní směny přistoupit,“ dodal.
Člen představenstva odpovědný za personalistiku ve Škodě Auto Klaus Dierkes k nočním směnám uvedl, že z pohledu na celkovou poptávku trhu a firemní kapacitu by firma sobotní směny nepotřebovala jen za předpokladu, že by zákazníci byli ochotní čekat na fabii do prosince. „Proto bychom rádi ty tři směny v srpnu udělali, abychom měli pokaždé1200 aut navíc a signalizovali tak v Německu, že jsme pro zákazníky schopni udělat vše, aby neodcházeli k jiným značkám,“ řekl Dierkes.
Automobilka Škoda Auto dodala v prvním čtvrtletí letošního roku zákazníkům celkem 143 079 vozů, což je oproti loňskému prvnímu kvartálu o 17,5 procenta méně. Firma ale za toto období obdržela rekordní počet objednávek. Ve srovnání se stejným obdobím vloni totiž objednávky vzrostly o 27 procent. Největší zájem o modely Škoda mají kromě Čechů také motoristé z Německa, Slovenska, Polska a Rakouska. Nicméně také na čínském trhu se objem objednávek nacházel zhruba 14 procent nad úrovní předchozího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.