Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zavede v srpnu tři mimořádné noční směny, chce tím urychlit dodací lhůty modelů Fabia a Octavia. Automobilka se na tomto způsobu, který má pomoci vyřešit masivní poptávku po jejích vozech zejména ze zemí se šrotovným, dohodla na Podnikové radě s odboráři.
Mimořádné srpnové noční směny proběhnou z pátku na sobotu ve dnech 7.-8., 14.-15. a 21.-22. srpna. Zaměstnanci automobilky, kteří se na směny dobrovolně přihlásí, ve zmíněných dnech nastoupí do práce ve 22 hodin večer, směna potrvá do šesti hodin ráno.
Za každou noční směnu obdrží zaměstnanci mimořádnou odměnu ve výši 400 korun. Podle automobilky bude na noční směny potřeba zhruba 2 700 zaměstnanců. Během každé ze tří mimořádných směn by mělo z výrobních linek sjet přibližně 380 fabií a 150 octavií.
„Sobotní směny obecně nepodporujeme. Momentálně ovšem podporujeme dodávky vozů zákazníkům a musíme je udělat,“ řekl pro týdeník Škodovácký odborář předseda odborů Škody Auto, Jaroslav Povšík. „Jde nám však o to, aby management tento záměr připravil účelně, aby nedošlo pouze k přeplnění skladů a tento vůz byl skutečně vyráběn pro zákazníky. Pokud firma splní základní podmínky, které požadujeme, tak jsme ochotni na sobotní směny přistoupit,“ dodal.
Člen představenstva odpovědný za personalistiku ve Škodě Auto Klaus Dierkes k nočním směnám uvedl, že z pohledu na celkovou poptávku trhu a firemní kapacitu by firma sobotní směny nepotřebovala jen za předpokladu, že by zákazníci byli ochotní čekat na fabii do prosince. „Proto bychom rádi ty tři směny v srpnu udělali, abychom měli pokaždé1200 aut navíc a signalizovali tak v Německu, že jsme pro zákazníky schopni udělat vše, aby neodcházeli k jiným značkám,“ řekl Dierkes.
Automobilka Škoda Auto dodala v prvním čtvrtletí letošního roku zákazníkům celkem 143 079 vozů, což je oproti loňskému prvnímu kvartálu o 17,5 procenta méně. Firma ale za toto období obdržela rekordní počet objednávek. Ve srovnání se stejným obdobím vloni totiž objednávky vzrostly o 27 procent. Největší zájem o modely Škoda mají kromě Čechů také motoristé z Německa, Slovenska, Polska a Rakouska. Nicméně také na čínském trhu se objem objednávek nacházel zhruba 14 procent nad úrovní předchozího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.