Největší francouzská automobilka PSA Peugeot Citroen jedná s bankami o poskytnutí revolvingového úvěru ve výši jedné miliard eur. Uvedla to v pátek agentura Bloomberg s odvoláním na zdroje obeznámené se situací ve firmě.
Zdroje chtějí zůstat v anonymitě, protože jednání není veřejné. Finanční prostředky z revolvingového úvěru si firma může půjčit znovu poté, co je splatí.
Peugeot se kvůli dopadům ekonomické recese na automobilový průmysl snaží zvýšit finanční prostředky z trhu syndikovaných úvěrů poprvé po dvou letech. Minulý měsíc navíc společnost uvedla, že čekává letos provozní ztrátu ve výši až dvou miliard dolarů vzhledem k propadu prodejů osobních a lehkých nákladních vozů o 14 procent v prvním pololetí tohoto roku.
"Peugeot má dostatečnou likviditu pro rok 2009, ale v příštím roce potřebuje získat přibližně pět miliard eur na refinancování," řekl Frank Hussing, úvěrový analytik Commerzbank ve Frankfurtu. "To, že se teď snaží získat co možná největší hotovost z kapitálových trhů pro rok 2010, celkem dává smysl," dodal.
Podle zprávy společnosti Fitch Ratings z tohoto týdne nicméně budou rizika spojená s refinancováním automobilek včetně Peugeotu, Renaultu nebo Fiatu, stále poměrně vysoká vzhledem k trvalé potřebě financování jejich výroby.
Podle agentury Bloomberg získal Peugeot od francouzské vlády úvěr tři miliardy eur již v únoru. Od bank si naposledy půjčil prostřednictvím syndikovaného revolvingového úvěru v červnu 2007 celkem 4 miliardy eur. Tehdy automobilce půjčily banky BNP Paribas, Calyon, Citigroup, HSBC a Societe Generale.
"S bankami a francouzskou vládou jednáme o financování našich aktivit pravidelně a nemohu komentovat jednotlivé transakce," řekl k tomu Pierre-Olivier Salmon, mluvčí Peugeotu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?