Navzdory celosvětovému útlumu automobilového průmyslu se Číně stále daří zvyšovat odbyt nových osobních vozů. V červnu to bylo meziročně o 48,5 %. Podíl na tom mají zejména státní pobídky.
V absolutním vyjádření si za tento měsíc nová osobní auta odvezlo 874 tisíc Číňanů, tedy skoro o polovinu více než v loňském roce. I zdejší trh sice do jisté míry zasáhla ekonomická recese, ale díky státní podpoře se od počátku roku daří sektor opět oživit. Čínská vláda totiž snížila pro majitele nových aut daně a zavedla další podporu z veřejných financí.
Zatímco Číně se daří, Spojené státy, jakožto největší automobilový trh na světě, se stále potýká s odbytovými problémy. Analytici předpokládají, že by se zde letos mělo prodat asi 9,7 milionu osobních aut, což je o milion méně, než v Číně.
Díky tomu by asijský tygr poprvé vystřídal na vrcholu žebříčku prodejnosti nových vozů USA i v celoročním srovnání. Poprvé se mu to totiž podařilo už v lednu, ale tehdy šlo jen o měsíční statistiky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?