Italská automobilka Fiat se dohodla na společném podniku s čínskou společností Guangzhou Automobile Industry Group na výrobě vozů a motorů v Číně. Uvedla to v pondělí agentura Reuters.
Výroba nových vozů by měla začít v druhé polovině roku 2011 a celkové by investice do nového podniku měla činit 400 milionů eur.
Fiat, který právě převzal 20procentní podíl v americké automobilce Chrysler, uvedl, že nová továrna by měla ročně vyrobit na 140 tisíc vozů a kolem 220 tisíc motorů.
Maximální produkce nové továrny by mohla dosáhnout 250 tisíc vozů a 300 tisíc motorů ročně. Prvním modelem, který opustí výrobní linku závodu by měl být malý rodinný vůz Linea.
Fiat hledal v Číně silného partnera už poměrně dlouho. Právě v této zemi totiž rostou prodeje nových vozů i přes globální ekonomickou krizi, zatímco v Evropě a ve Spojených státech se automobilový trh potýká s prudkým propadem poptávky.
Fiat a Chrysler dohromady vyrobí na 4,2 milionů vozů ročně a zaujímají tak společně s korejskou Hyundai Motor Co páté místo na žebříčku největších automobilek světa
Prodej nových vozů v Číně stoupl v květnu meziročně o 47 procent na 829 100 kusů za měsíc.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?