Italská automobilka Fiat se dohodla na společném podniku s čínskou společností Guangzhou Automobile Industry Group na výrobě vozů a motorů v Číně. Uvedla to v pondělí agentura Reuters.
Výroba nových vozů by měla začít v druhé polovině roku 2011 a celkové by investice do nového podniku měla činit 400 milionů eur.
Fiat, který právě převzal 20procentní podíl v americké automobilce Chrysler, uvedl, že nová továrna by měla ročně vyrobit na 140 tisíc vozů a kolem 220 tisíc motorů.
Maximální produkce nové továrny by mohla dosáhnout 250 tisíc vozů a 300 tisíc motorů ročně. Prvním modelem, který opustí výrobní linku závodu by měl být malý rodinný vůz Linea.
Fiat hledal v Číně silného partnera už poměrně dlouho. Právě v této zemi totiž rostou prodeje nových vozů i přes globální ekonomickou krizi, zatímco v Evropě a ve Spojených státech se automobilový trh potýká s prudkým propadem poptávky.
Fiat a Chrysler dohromady vyrobí na 4,2 milionů vozů ročně a zaujímají tak společně s korejskou Hyundai Motor Co páté místo na žebříčku největších automobilek světa
Prodej nových vozů v Číně stoupl v květnu meziročně o 47 procent na 829 100 kusů za měsíc.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?