Spojení Fiatu s Chryslerem s sebou pravděpodobně přinese nejednu změnu. Jednou z nich by mohl být prodej vozů Dodge pod značkou Alfa Romeo na evropských trzích.
Včera jsme vás informovali o rozhodnutí zahájení prodeje Fiatu 500 ve Spojených státech. Nyní vyplouvají na povrch další zprávy týkající se spolupráce Fiatu s americkým Chryslerem. I když tentokrát opačným směrem.
Zvažovaným záměrem výkonného ředitele koncernu Chrysler Group Sergia Marchionneho je totiž údajně prodávat na starém kontinentu automobily Dodge pod značkou Alfa Romeo. Tak to alespoň prozradil pro britské vydání časopisu Autocar: „Dodge je typicky americký muscle car, zatímco Alfa Romeo typicky evropský“. „Způsob, jakým tyto dvě značky spojíme, je velmi důležitý,“ dodal. Podle něj rovněž obě automobilky cílí na stejný okruh zákazníků.
Jen těžko si lze představit, že vedle sebe budou na jednom místě stát Alfa Romeo MiTo a Dodge Caliber a tvářit se jako jedna značka. Ale nechme se překvapit, třeba nám budoucnost plná nejrůznějších aliancí a koncernů přichystá nejedno takové překvapení.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?