Spojení Fiatu s Chryslerem s sebou pravděpodobně přinese nejednu změnu. Jednou z nich by mohl být prodej vozů Dodge pod značkou Alfa Romeo na evropských trzích.
Včera jsme vás informovali o rozhodnutí zahájení prodeje Fiatu 500 ve Spojených státech. Nyní vyplouvají na povrch další zprávy týkající se spolupráce Fiatu s americkým Chryslerem. I když tentokrát opačným směrem.
Zvažovaným záměrem výkonného ředitele koncernu Chrysler Group Sergia Marchionneho je totiž údajně prodávat na starém kontinentu automobily Dodge pod značkou Alfa Romeo. Tak to alespoň prozradil pro britské vydání časopisu Autocar: „Dodge je typicky americký muscle car, zatímco Alfa Romeo typicky evropský“. „Způsob, jakým tyto dvě značky spojíme, je velmi důležitý,“ dodal. Podle něj rovněž obě automobilky cílí na stejný okruh zákazníků.
Jen těžko si lze představit, že vedle sebe budou na jednom místě stát Alfa Romeo MiTo a Dodge Caliber a tvářit se jako jedna značka. Ale nechme se překvapit, třeba nám budoucnost plná nejrůznějších aliancí a koncernů přichystá nejedno takové překvapení.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?