Po mediálním rozruchu, který po celém světě vyvolala nová verze modelu BMW 5 nazvaná Gran Turismo, dal mnichovský výrobce zelenou i o třídu menší trojkové řadě. Na trh přijde zřejmě za dva roky.
Podle dostupných informací bude 3-Series GT sdílet technický základ a motorovou paletu s budoucí generací BMW 3, jehož modelovou řadu tak rozšíří už o pátou karosářskou variantu. Těmi ostatními jsou sedan, touring, coupé a cabrio.
Na rozdíl od nich ale nabídne výhodu vyššího posezu, prostornějšího interiéru a pravděpodobně i dvojitého otevírání víka zavazadlového prostoru po vzoru většího brášky BMW 5 GT. V základu vyjede trojkové Gran Turismo zřejmě jen s pohonem zadní nápravy, za příplatek dostanou zákazníci čtyřkolku.
Žádné další, byť spekulativní, informace nejsou prozatím známy. Na trhu by se měl nový model objevit v roce 2011.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?