Cestující první třídy možná budou mít o důvod víc proč se cítit v bezpečí. Do letadel míří jeden z automobilových vynálezů, airbag.
Podle nových amerických regulací budou muset všechna sedadla ustát přetížení 16G. Nová letadla toto splňují již dávno, starší ale mohou být konstruována jen na přetížení 9G.
Zajímavější ale je nasazení vynálezu automobilového - airbagu - do sedaček v první třídě. Některé aerolinky začaly používat tyto prvky bezpečnosti, které se rozvinou v případě nárazu do překážky, dá se předpokládat, že nejúčinnější budou při haváriích na runwayi, tady ještě na letišti. Při pádech při letu již kvůli extrémním rychlostem pravděpodobně nebudou moc platné.
Letadalové airbagy nebudou účinné ani u turbulencí, při kterých se občas zraní někteří pasažéři.
Implementaci do nižších tříd zatím brání malý odstup mezi sedadly, do vetších odstupů v manažerské třídě se airbagy montují lépe. Ale zanedlouho by tomu mohlo být jinak.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.