Cestující první třídy možná budou mít o důvod víc proč se cítit v bezpečí. Do letadel míří jeden z automobilových vynálezů, airbag.
Podle nových amerických regulací budou muset všechna sedadla ustát přetížení 16G. Nová letadla toto splňují již dávno, starší ale mohou být konstruována jen na přetížení 9G.
Zajímavější ale je nasazení vynálezu automobilového - airbagu - do sedaček v první třídě. Některé aerolinky začaly používat tyto prvky bezpečnosti, které se rozvinou v případě nárazu do překážky, dá se předpokládat, že nejúčinnější budou při haváriích na runwayi, tady ještě na letišti. Při pádech při letu již kvůli extrémním rychlostem pravděpodobně nebudou moc platné.
Letadalové airbagy nebudou účinné ani u turbulencí, při kterých se občas zraní někteří pasažéři.
Implementaci do nižších tříd zatím brání malý odstup mezi sedadly, do vetších odstupů v manažerské třídě se airbagy montují lépe. Ale zanedlouho by tomu mohlo být jinak.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?