Cestující první třídy možná budou mít o důvod víc proč se cítit v bezpečí. Do letadel míří jeden z automobilových vynálezů, airbag.
Podle nových amerických regulací budou muset všechna sedadla ustát přetížení 16G. Nová letadla toto splňují již dávno, starší ale mohou být konstruována jen na přetížení 9G.
Zajímavější ale je nasazení vynálezu automobilového - airbagu - do sedaček v první třídě. Některé aerolinky začaly používat tyto prvky bezpečnosti, které se rozvinou v případě nárazu do překážky, dá se předpokládat, že nejúčinnější budou při haváriích na runwayi, tady ještě na letišti. Při pádech při letu již kvůli extrémním rychlostem pravděpodobně nebudou moc platné.
Letadalové airbagy nebudou účinné ani u turbulencí, při kterých se občas zraní někteří pasažéři.
Implementaci do nižších tříd zatím brání malý odstup mezi sedadly, do vetších odstupů v manažerské třídě se airbagy montují lépe. Ale zanedlouho by tomu mohlo být jinak.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.