Pokud v příštím roce poklesne v policejních statistikách kriminalita, nebude to tím, že se tuzemští delikventi napravili, ale do značné míry proto, že řízení auta bez řidičského oprávnění už nebude trestné.
Tisíce černých šoférů, které každý rok nachytá policie, se budou opět zodpovídat jen z přestupku.
Sankce až ročního vězení za jízdu bez řidičského průkazu se v českém trestním zákoně dlouho neohřála.
Platí od června 2006, kdy ji do zákona prosadili poslanci formou novely. V novém trestním zákoníku, který stoupí v platnost v lednu 2010, však už není. Jízda bez řidičáku se tak opět stává přestupkem s postihem do 50 tisíc korun nebo zákazu řízení.
"To je naprosto nejhorší věc, která v zákoně prošla. Auto je to samé co zbraň, a tu také nemůžete používat bez legálního oprávnění," rozčiluje se dopravní expert Milan Bělka.
Zvláštní přitom je, že opozice ještě loni návrh ostře kritizovala a hrozila, že zákoník nenechá projít. Přesto byl později návrh schválen bez úpravy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.