Pokud v příštím roce poklesne v policejních statistikách kriminalita, nebude to tím, že se tuzemští delikventi napravili, ale do značné míry proto, že řízení auta bez řidičského oprávnění už nebude trestné.
Tisíce černých šoférů, které každý rok nachytá policie, se budou opět zodpovídat jen z přestupku.
Sankce až ročního vězení za jízdu bez řidičského průkazu se v českém trestním zákoně dlouho neohřála.
Platí od června 2006, kdy ji do zákona prosadili poslanci formou novely. V novém trestním zákoníku, který stoupí v platnost v lednu 2010, však už není. Jízda bez řidičáku se tak opět stává přestupkem s postihem do 50 tisíc korun nebo zákazu řízení.
"To je naprosto nejhorší věc, která v zákoně prošla. Auto je to samé co zbraň, a tu také nemůžete používat bez legálního oprávnění," rozčiluje se dopravní expert Milan Bělka.
Zvláštní přitom je, že opozice ještě loni návrh ostře kritizovala a hrozila, že zákoník nenechá projít. Přesto byl později návrh schválen bez úpravy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?