Podle dat společnosti CEBIA se každý rok prodá v České republice na 200.000 vozidel se stočenými tachometry. To znamená těžko uvěřitelné číslo téměř 550 aut každý den!
V poměrném vyjádření k celkovému souhrnu všech prodejů je to neméně šokujících 40 % falšovaných aut. Jedná se tak o velmi závažný, nicméně těžko postižitelný, problém. Na rozdíl od řady jiných států není stáčení tachometru trestný čin. Tak je tomu například v sousedním Německu.
Prodejci navíc často uvádějí hodnotu jako „stav tachometru“ místo průkaznějšího „najeto“, čímž ze sebe částečně strhávají odpovědnost. Skutečnou minulost vozu tak může odhalit jen oko zkušeného odborníka na základě opotřebení některých dílů. I na první pohled lze ale většinou odhadnout stav podle ošlapaných pedálů, ohmatání volantu nebo řadicí páky.
CEBIA dále uvádí, že kvůli snížení počtu kilometrů je k obvyklým cenám aut při prodeji připočítáváno průměrně 30.000 Kč.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?