Smutná statistika silnic se vyvíjí příznivě. Alespoň to ukazují nové statistiky úmrtnosti na našich silnicích.
Za první pololetí na silnicích zemřelo 380 lidí. To je oproti roku 2007, kdy zemřelo 495 lidí, poměrně velký pokrok. V roce 2008 zemřelo 441 lidí, což zapadá do snižujícího se trendu.
Nejtragičtějším měsícem v roce byl červen, kdy na silnicích vyhaslo 80 životů. Tento měsíc je ve statistikách tradičně nejtragičtější.
Na příznivé hodnotě se pravděpodobně projevilo více faktorů. Mimo stále se zvyšující bezpečnosti aut se na statistice příznivě projevil menší provoz kamionů spojený s hospodářsou recesí.
Podle záměru ministerstva dopravy má v roce 2010 na silnicích zemřít měné než 650 lidí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?