Čínská automobilka Geely začala s licenční výrobou britských taxíků LTI. Dodává je pro tamní odběratele, do Evropy by se tak dovážet neměly.
Společnost LTI vyrábí taxíky od roku 1948 a v současné době sjíždí z linek generace zvaná TX4. Sumárně se vyrobilo se již přes 100 tisíc těchto taxíků.
Licenci na výrobu tohoto úspěšného modelu koupila Čína, konkrétně automobilka Geely, která je chce prodávat zákazníkům na tomto konci světa.
Z linek Geely sjelo prvních 200 vozů, které putovaly k blíže neurčeným zákazníkům. Ještě letos se má vyrobit 1000 vozů.
Cena čínského výrobku je cca půl milionu korun, asi polovina toho, co stojí britský originál.
Obliba těchto taxíků tkví v tom, že jsou uvnitř poměrně prostorné, obří rozvor a umístění sedaček až úplně dozadu znamená obří prostor pro zavazadla nebo pro nohy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?