Čínská automobilka Geely začala s licenční výrobou britských taxíků LTI. Dodává je pro tamní odběratele, do Evropy by se tak dovážet neměly.
Společnost LTI vyrábí taxíky od roku 1948 a v současné době sjíždí z linek generace zvaná TX4. Sumárně se vyrobilo se již přes 100 tisíc těchto taxíků.
Licenci na výrobu tohoto úspěšného modelu koupila Čína, konkrétně automobilka Geely, která je chce prodávat zákazníkům na tomto konci světa.
Z linek Geely sjelo prvních 200 vozů, které putovaly k blíže neurčeným zákazníkům. Ještě letos se má vyrobit 1000 vozů.
Cena čínského výrobku je cca půl milionu korun, asi polovina toho, co stojí britský originál.
Obliba těchto taxíků tkví v tom, že jsou uvnitř poměrně prostorné, obří rozvor a umístění sedaček až úplně dozadu znamená obří prostor pro zavazadla nebo pro nohy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.