Čínská automobilka Geely začala s licenční výrobou britských taxíků LTI. Dodává je pro tamní odběratele, do Evropy by se tak dovážet neměly.
Společnost LTI vyrábí taxíky od roku 1948 a v současné době sjíždí z linek generace zvaná TX4. Sumárně se vyrobilo se již přes 100 tisíc těchto taxíků.
Licenci na výrobu tohoto úspěšného modelu koupila Čína, konkrétně automobilka Geely, která je chce prodávat zákazníkům na tomto konci světa.
Z linek Geely sjelo prvních 200 vozů, které putovaly k blíže neurčeným zákazníkům. Ještě letos se má vyrobit 1000 vozů.
Cena čínského výrobku je cca půl milionu korun, asi polovina toho, co stojí britský originál.
Obliba těchto taxíků tkví v tom, že jsou uvnitř poměrně prostorné, obří rozvor a umístění sedaček až úplně dozadu znamená obří prostor pro zavazadla nebo pro nohy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?