Když se před čtvrt rokem ukázala v New Yorku studie vycházející z minivozu Toyota IQ, jen málokdo věřil v sériovou výrobu. Plány jsou však přehodnoceny a Scionu IQ se první zákazníci dočkají za necelé dva roky.
Scion IQ upoutal pozornost hned při svém představení. A nebylo to jen svou svítivě žlutou barvou, díky které vábil návštěvníky newyorské autoshow.
A v čem tkví ono kouzlo Scionu? Základní Toyota IQ dostala osmnáctipalcová kola s pneumatikami 245/40, široké nárazníky, xenonové světlomety nebo třeba laděné výfukové potrubí. Co naplat, že pod kapotou tluče „jen“ zážehový čtyřválec Dual VVT-i o objemu 1,33 l a výkonu 74 kW.
Těžko říct, zda je standardní Toyota IQ pro Američany příliš nudná, nebo zkrátka chtějí vedle Smartu ForTwo v nabídce další mini stylovku. Podle dostupných informací by se Scion IQ měl na severoamerickém trhu objevit nejpozději začátkem roku 2011.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?