Když se před čtvrt rokem ukázala v New Yorku studie vycházející z minivozu Toyota IQ, jen málokdo věřil v sériovou výrobu. Plány jsou však přehodnoceny a Scionu IQ se první zákazníci dočkají za necelé dva roky.
Scion IQ upoutal pozornost hned při svém představení. A nebylo to jen svou svítivě žlutou barvou, díky které vábil návštěvníky newyorské autoshow.
A v čem tkví ono kouzlo Scionu? Základní Toyota IQ dostala osmnáctipalcová kola s pneumatikami 245/40, široké nárazníky, xenonové světlomety nebo třeba laděné výfukové potrubí. Co naplat, že pod kapotou tluče „jen“ zážehový čtyřválec Dual VVT-i o objemu 1,33 l a výkonu 74 kW.
Těžko říct, zda je standardní Toyota IQ pro Američany příliš nudná, nebo zkrátka chtějí vedle Smartu ForTwo v nabídce další mini stylovku. Podle dostupných informací by se Scion IQ měl na severoamerickém trhu objevit nejpozději začátkem roku 2011.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.