Když se před čtvrt rokem ukázala v New Yorku studie vycházející z minivozu Toyota IQ, jen málokdo věřil v sériovou výrobu. Plány jsou však přehodnoceny a Scionu IQ se první zákazníci dočkají za necelé dva roky.
Scion IQ upoutal pozornost hned při svém představení. A nebylo to jen svou svítivě žlutou barvou, díky které vábil návštěvníky newyorské autoshow.
A v čem tkví ono kouzlo Scionu? Základní Toyota IQ dostala osmnáctipalcová kola s pneumatikami 245/40, široké nárazníky, xenonové světlomety nebo třeba laděné výfukové potrubí. Co naplat, že pod kapotou tluče „jen“ zážehový čtyřválec Dual VVT-i o objemu 1,33 l a výkonu 74 kW.
Těžko říct, zda je standardní Toyota IQ pro Američany příliš nudná, nebo zkrátka chtějí vedle Smartu ForTwo v nabídce další mini stylovku. Podle dostupných informací by se Scion IQ měl na severoamerickém trhu objevit nejpozději začátkem roku 2011.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?