Není to tak dávno, co všemi médii proběhla zpráva o prodeji americké značky Hummer do Číny. Přestože to tehdy vypadalo, že převzetí nic nestojí v cestě, nyní se karta obrací.
Hlavu si zřejmě postaví čínští pohlaváři ze Státní rozvojové a reformní komise. Hummer je totiž příliš velké auto s vysokou spotřebou paliva, což jde podle nich proti státní politice na úspory a ochranu přírody. Problémem může být i skutečnost, že firma Sichuan Tengzhong, která má o nákup značky zájem, nemá s výrobou aut potřebné zkušenosti.
Sichuan Tengzhong slíbil zachování výroby ve Spojených státech včetně několika tisíc pracovních míst, stejně jako potřebné investice do modernizace automobilky a vývoji ekologicky šetrnější verze.
Odprodej Hummeru odstartoval zhruba před měsícem, kdy rozpadající se koncern General Motors představil restrukturalizační plány, jejichž obsahem bylo mimo jiné zbavení se některých ekonomicky problémových značek a ponechání si pouze tzv. zdravých aktiv.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?