Není to tak dávno, co všemi médii proběhla zpráva o prodeji americké značky Hummer do Číny. Přestože to tehdy vypadalo, že převzetí nic nestojí v cestě, nyní se karta obrací.
Hlavu si zřejmě postaví čínští pohlaváři ze Státní rozvojové a reformní komise. Hummer je totiž příliš velké auto s vysokou spotřebou paliva, což jde podle nich proti státní politice na úspory a ochranu přírody. Problémem může být i skutečnost, že firma Sichuan Tengzhong, která má o nákup značky zájem, nemá s výrobou aut potřebné zkušenosti.
Sichuan Tengzhong slíbil zachování výroby ve Spojených státech včetně několika tisíc pracovních míst, stejně jako potřebné investice do modernizace automobilky a vývoji ekologicky šetrnější verze.
Odprodej Hummeru odstartoval zhruba před měsícem, kdy rozpadající se koncern General Motors představil restrukturalizační plány, jejichž obsahem bylo mimo jiné zbavení se některých ekonomicky problémových značek a ponechání si pouze tzv. zdravých aktiv.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?