Není to tak dávno, co všemi médii proběhla zpráva o prodeji americké značky Hummer do Číny. Přestože to tehdy vypadalo, že převzetí nic nestojí v cestě, nyní se karta obrací.
Hlavu si zřejmě postaví čínští pohlaváři ze Státní rozvojové a reformní komise. Hummer je totiž příliš velké auto s vysokou spotřebou paliva, což jde podle nich proti státní politice na úspory a ochranu přírody. Problémem může být i skutečnost, že firma Sichuan Tengzhong, která má o nákup značky zájem, nemá s výrobou aut potřebné zkušenosti.
Sichuan Tengzhong slíbil zachování výroby ve Spojených státech včetně několika tisíc pracovních míst, stejně jako potřebné investice do modernizace automobilky a vývoji ekologicky šetrnější verze.
Odprodej Hummeru odstartoval zhruba před měsícem, kdy rozpadající se koncern General Motors představil restrukturalizační plány, jejichž obsahem bylo mimo jiné zbavení se některých ekonomicky problémových značek a ponechání si pouze tzv. zdravých aktiv.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.