Americká automobilka General Motors (GM) a čínská společnosti Tengzhong Heavy Industrial Machinery tento týden pravděpodobně zahájí jednání s čínskými regulačními úřady o schválení prodeje automobilky Hummer právě Tengzhongu.
"Ohledně Hummeru začneme jednat s čínskou vládou tento týden," řekl Michael Albano, mluvčí GM pro asijsko-pacifické operace. "Dohodu nemůžeme podepsat, dokud nebudeme mít schválení ze strany vlády," dodal.
Podle agentury Reuters jde o relativně neobvyklý krok obou stran. Jednání s úřady totiž zahajují velmi brzy, ještě před formálním podpisem dohody o prodeji. To prý reflektuje velkou skepsi, která prodej Hummeru provází.
Tengzhong Heavy Industrial Machinery je poměrně málo známá čínská společnost zabývající se výrobou těžkých strojů bez jakýchkoliv zkušeností i výrobou automobilů. Na počátku června překvapila svým plánem na převzetí Hummeru, který dosud patří krachujícímu automobilovému gigantu General Motors. Celý plán však od počátku provázejí pochyby o tom, zda pekingská vláda tento obchod schválí, či zda bude mít nový majitel Hummeru dostatek zkušeností a odborných znalostí, aby se mu podařilo dostat ztrátovou automobilku do zisku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?