Šéf italské automobilky Fiat potvrdil, že koncern má stále zájem o koupi části německého gigantu Opel.
Prodeje Opelu kanadskému výrobci Magna neprobíhá tak hladce jak by si GM, vlastník Opelu, přál. Magna totiž požaduje pro Opel i do budoucna přísun moderních technologií koncernu GM včetně například palivových článků, které centrála nechce dát z ruky.
Do hry se tak dostávají i jiní zájemci. Sergio Marchionne, šéf Fiatu, se nechal veřejně slyšet, že zájem tohoto italského koncernu v každém případě trvá.
Každopádně jeho slova nejsou příliš brána. Fiat navrhl nejtvrdší škrty ze všech zájemců a to se nelíbí nikomu. Vláda chce zachovat pracovní místa, pracovníci chtějí zůstat zaměstnaní.
General Motors navíc odřízl Opel od zdrojů financování, německá automobilka proto každý den ztrácí asi pět milionů euro, tedy 130 milionů korun. Nabídka německé vlády na překlenovací úvěr ve výši 1,5 miliardy euro (40 mld Kč) také nebude trvat věčně, prodej by se proto měl už pohnout.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.