Inovovaný motor, který se nejprve objeví v sedmičkové řady a poté přejde i do ostatních řad, nabídne výkon zvýšený nad magickou hranici tří set koní.
Točivý moment vzrostl na 600 Nm, kterých motor dosahuje při pouhých 1500 otáčkách, výkon narostl z 286 na 306 koní, oboje při 4400 ot/min.
Při tom všem poklesla i spotřeba a to o 4 %. Za inovacemi stojí nové, vysokovýkonné čerpadlo, vstřikovače tak nyní pracují s tlakem vyšším o 200 barů - 2000 bar.
Mimo třílitrového dieselu automobilka připomíná i svůj třílitrový benzín. Jeho výkon bude taktéž 306 koní, točivý moment dosáhne na 400 Newtonmetrů v širokém pásmu 1500-5000 ot/min. Oproti staršímu třílitru se stejným výkone poklesne spotřeba a to o 9%. Tento motor se představí v novém BME 5 GT na podzim.