BMW uvádí svou řadu sedm s posíleným třílitrovým agregátem. Jde o motor 35d, který je označován jako jeden z nejlepších dieselů.
Inovovaný motor, který se nejprve objeví v sedmičkové řady a poté přejde i do ostatních řad, nabídne výkon zvýšený nad magickou hranici tří set koní.
Točivý moment vzrostl na 600 Nm, kterých motor dosahuje při pouhých 1500 otáčkách, výkon narostl z 286 na 306 koní, oboje při 4400 ot/min.
Při tom všem poklesla i spotřeba a to o 4 %. Za inovacemi stojí nové, vysokovýkonné čerpadlo, vstřikovače tak nyní pracují s tlakem vyšším o 200 barů - 2000 bar.
Mimo třílitrového dieselu automobilka připomíná i svůj třílitrový benzín. Jeho výkon bude taktéž 306 koní, točivý moment dosáhne na 400 Newtonmetrů v širokém pásmu 1500-5000 ot/min. Oproti staršímu třílitru se stejným výkone poklesne spotřeba a to o 9%. Tento motor se představí v novém BME 5 GT na podzim.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.