Jak docílit otevřené střechy i u jednoho z nejstylovějších vozů, Fiatu 500? Nepříliš tradičně, přesto funkčně. Přinášíme detaily k očekávanému vozu.
Fiat se snažil udělat kabriolet tak, aby přestavba co možná nejvíc zachovala původní charakter. Najdeme i velkou inspiraci v minulosti, protože legendární Fiat Topolino využíval také podobné konstrukuce střechy.
A jaká je tedy koncepce? Fiat použil oblouky nade dveřmi, které zachoval. Tím pádem je karoserie mnohem tužší, než kdyby byla sundána celá střecha a nebylo nutné tak významně vyztužovat podvozek. To přináší hmotnostní i finanční úsporu.
Stahovací je tak jen plátno mezi oblouky. Ano, plátno, Fiat nepodlehl módě kabrioletů se stahovací plechovou střechou a použil klasickou plátěnou. Samozřejmě velmi kvalitně izolovanou. Plátěná střecha nenaruší linie a nevytvoří převislou záď podobně jako plechová.
Střecha je přirozeně elektronicky ovládané a je možné s ní manipulovat až do rychlosti 60 km/h.
Je zachován prostor pro 4 cestující a 182 litrů bagáže, tedy tolik co u klasické verze.
V nabídce jsou tři motory, dva benzíny 1,2 a 1,4 a jeden diesel - 1,3 Multijet.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?