Oceňovanie kvalitných motorov odborníkmi pokračuje. Svoje trofeje si odnáša aj nemecká automobilka Mercedes-Benz, ktorej dvojica agregátov porazila konkurenčné motory.
Prvým oceneným motorom od Mercedesu sa stal nový naftový agregát 2,1 Blue Efficiency, ktorý zvíťazil v objemovej kategórii od dvoch do dva a pol litra. Tento agregát je k dispozícii pre novú triedu E a dodáva sa taktiež pre triedu C.
Víťazný agregát 2,1 Blue Efficiency K dispozícii sa dodáva v troch vyhotoveniach, ako E 200 CDI Blue Efficiency (360 Nm), alebo E 220 CDI Blue Efficiency (400 Nm) a E 250 CDI Blue Efficiency (až 500 Nm). Posledný z menovaných svoje výkony v triede E predvedie pri priemernej spotrebe len 5,3 litra, v triede C len 5,2 litra na sto kilometrov - to všetko pri nízkych emisiách.
Víťaznú trofej si odnáša aj oddelenie AMG s motorom 6,2 V8 AMG v objemovej kategórii nad štyri litre.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?