Oceňovanie kvalitných motorov odborníkmi pokračuje. Svoje trofeje si odnáša aj nemecká automobilka Mercedes-Benz, ktorej dvojica agregátov porazila konkurenčné motory.
Prvým oceneným motorom od Mercedesu sa stal nový naftový agregát 2,1 Blue Efficiency, ktorý zvíťazil v objemovej kategórii od dvoch do dva a pol litra. Tento agregát je k dispozícii pre novú triedu E a dodáva sa taktiež pre triedu C.
Víťazný agregát 2,1 Blue Efficiency K dispozícii sa dodáva v troch vyhotoveniach, ako E 200 CDI Blue Efficiency (360 Nm), alebo E 220 CDI Blue Efficiency (400 Nm) a E 250 CDI Blue Efficiency (až 500 Nm). Posledný z menovaných svoje výkony v triede E predvedie pri priemernej spotrebe len 5,3 litra, v triede C len 5,2 litra na sto kilometrov - to všetko pri nízkych emisiách.
Víťaznú trofej si odnáša aj oddelenie AMG s motorom 6,2 V8 AMG v objemovej kategórii nad štyri litre.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?