Oceňovanie kvalitných motorov odborníkmi pokračuje. Svoje trofeje si odnáša aj nemecká automobilka Mercedes-Benz, ktorej dvojica agregátov porazila konkurenčné motory.
Prvým oceneným motorom od Mercedesu sa stal nový naftový agregát 2,1 Blue Efficiency, ktorý zvíťazil v objemovej kategórii od dvoch do dva a pol litra. Tento agregát je k dispozícii pre novú triedu E a dodáva sa taktiež pre triedu C.
Víťazný agregát 2,1 Blue Efficiency K dispozícii sa dodáva v troch vyhotoveniach, ako E 200 CDI Blue Efficiency (360 Nm), alebo E 220 CDI Blue Efficiency (400 Nm) a E 250 CDI Blue Efficiency (až 500 Nm). Posledný z menovaných svoje výkony v triede E predvedie pri priemernej spotrebe len 5,3 litra, v triede C len 5,2 litra na sto kilometrov - to všetko pri nízkych emisiách.
Víťaznú trofej si odnáša aj oddelenie AMG s motorom 6,2 V8 AMG v objemovej kategórii nad štyri litre.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.