Není žádným tajemstvím, že francouzský Citroën chystá sérii modelů pro individualisty s legendárním označením DS. Nyní dostávají tyto informace konkrétnější tvář.
Zatímco nejmenší z prozatím oznámených vozů, model DS3, se představil v podobě konceptu DS Inside už letos v Ženevě, zprávy o jeho větších sourozencích DS4 a DS5 byly dosud zahaleny rouškou tajemství.
Základní charakteristiky Citroënu DS4 budou vycházet ze studie C-Sportlounge, která se objevila na frankfurtské autoshow už v roce 2005. Křivky vozu budou navíc ovlivněny poslední generací modelu C4 Picasso. Půjde tedy o jakéhosi křížence MPV se zvýšenou karosérií coupé. Není bez překvapení, že páni z Citroënu chtějí DS4 poslat do boje proti Peugeotu 3008 či Nissanu Qashqai.
Naproti tomu větší DS5 vzejde z loňského konceptu SUV Hypnos. Ten vzbudil ve světě zaslouženou pozornost i díky novému systému pohonu HYmotion4 od PSA kombinující vznětový motor na přední a elektromotor na zadní nápravě. Proti sobě se otevírající dveře bez B sloupku ale zřejmě zůstanou jen na papíře. Pokud se podíváte i na fotky studie, bude vám hned jasné, komu půjde DS5 po krku. Ano, bavorské stylovce BMW X6.
Na závěr dodejme, že sériová verze vozu DS3 se ukáže spolu s novou generací modelu C3 už za pár měsíců na frankfurtském autosalonu. S „cé trojkou“ bude navíc sdílet technický základ včetně řady motorizací.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.