Citroën DS4 a DS5 – rouška tajemství poodkryta

C-SportLounge
C-SportLounge, foto: Citroën
ar7 22. června 2009 19:04
Sdílej:

Není žádným tajemstvím, že francouzský Citroën chystá sérii modelů pro individualisty s legendárním označením DS. Nyní dostávají tyto informace konkrétnější tvář.

Zatímco nejmenší z prozatím oznámených vozů, model DS3, se představil v podobě konceptu DS Inside už letos v Ženevě, zprávy o jeho větších sourozencích DS4 a DS5 byly dosud zahaleny rouškou tajemství.

Základní charakteristiky Citroënu DS4 budou vycházet ze studie C-Sportlounge, která se objevila na frankfurtské autoshow už v roce 2005. Křivky vozu budou navíc ovlivněny poslední generací modelu C4 Picasso. Půjde tedy o jakéhosi křížence MPV se zvýšenou karosérií coupé. Není bez překvapení, že páni z Citroënu chtějí DS4 poslat do boje proti Peugeotu 3008 či Nissanu Qashqai.

Naproti tomu větší DS5 vzejde z loňského konceptu SUV Hypnos. Ten vzbudil ve světě zaslouženou pozornost i díky novému systému pohonu HYmotion4 od PSA kombinující vznětový motor na přední a elektromotor na zadní nápravě. Proti sobě se otevírající dveře bez B sloupku ale zřejmě zůstanou jen na papíře. Pokud se podíváte i na fotky studie, bude vám hned jasné, komu půjde DS5 po krku. Ano, bavorské stylovce BMW X6.

Na závěr dodejme, že sériová verze vozu DS3 se ukáže spolu s novou generací modelu C3 už za pár měsíců na frankfurtském autosalonu. S „cé trojkou“ bude navíc sdílet technický základ včetně řady motorizací.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?