Není žádným tajemstvím, že francouzský Citroën chystá sérii modelů pro individualisty s legendárním označením DS. Nyní dostávají tyto informace konkrétnější tvář.
Zatímco nejmenší z prozatím oznámených vozů, model DS3, se představil v podobě konceptu DS Inside už letos v Ženevě, zprávy o jeho větších sourozencích DS4 a DS5 byly dosud zahaleny rouškou tajemství.
Základní charakteristiky Citroënu DS4 budou vycházet ze studie C-Sportlounge, která se objevila na frankfurtské autoshow už v roce 2005. Křivky vozu budou navíc ovlivněny poslední generací modelu C4 Picasso. Půjde tedy o jakéhosi křížence MPV se zvýšenou karosérií coupé. Není bez překvapení, že páni z Citroënu chtějí DS4 poslat do boje proti Peugeotu 3008 či Nissanu Qashqai.
Naproti tomu větší DS5 vzejde z loňského konceptu SUV Hypnos. Ten vzbudil ve světě zaslouženou pozornost i díky novému systému pohonu HYmotion4 od PSA kombinující vznětový motor na přední a elektromotor na zadní nápravě. Proti sobě se otevírající dveře bez B sloupku ale zřejmě zůstanou jen na papíře. Pokud se podíváte i na fotky studie, bude vám hned jasné, komu půjde DS5 po krku. Ano, bavorské stylovce BMW X6.
Na závěr dodejme, že sériová verze vozu DS3 se ukáže spolu s novou generací modelu C3 už za pár měsíců na frankfurtském autosalonu. S „cé trojkou“ bude navíc sdílet technický základ včetně řady motorizací.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?