Ceny pohonných hmot u tuzemských čerpacích stanic rostly i v minulém týdnu. Jak vyplývá z pondělní informace společnosti CCS, benzin Natural 95 zdražil v průměru o 42 haléřů na 29,92 Kč, litr nafty je přesně o dvě koruny levnější, když se v uplynulých sedmi dnech jeho cena zvýšila o 44 haléřů.
Benzin tak zdražuje už šestý týden v řadě, během tohoto období jeho cena vzrostla o 2,84 Kč. Motoristé, kteří tankují naftu, jsou na tom přece jenom o něco lépe, tento druh pohonných hmot zdražil ve stejné době o 1,63 Kč.
Od 12. ledna letošního roku, kdy se oba druhy nejprodávanějších pohonných hmot dostaly na více než pětileté minimum (benzin 22,23 Kč, nafta 23,95 Kč), je však zdražení markantnější. Natural 95 je dražší o 6,69 Kč (30,1 %), nafta o 2,97 Kč (12,4 %).
Nejlevnější benzin zůstává dlouhodobě v Královéhradeckém kraji (28,46 Kč). K největšímu zdražení došlo v uplynulých sedmi dnech na Liberecku (o 57 haléřů), naopak nejméně vzrostla cena v Pardubickém kraji (o 22 haléřů). Nelichotivý titul nejdražšího benzinu patří jižní Moravě (29,36 Kč).
V případě nafty zůstává dlouhodobým suverénem Karlovarský kraj (26,37 Kč), přesně na jeho úroveň se ovšem dotáhlo Olomoucko. Nejvíce se zdražovalo právě na Karlovarsku a také na Královéhradecku (o 62 haléřů), největší radost mohou mít stejně jako v případě benzinu motoristé v Pardubickém kraji (+19 haléřů).
Meziměsíčně zdražil Natural 95 o 1,83 Kč, nafta o 1,24 Kč. V porovnání se stejným obdobím loňského roku je benzin levnější o 3,75 Kč, nafta dokonce o 8,15 Kč.
Průměrné ceny Naturalu 95 a nafty se vypočítávají z reprezentativního vzorku transakcí na karty CCS uskutečněných na všech terminálech na čerpacích stanicích v akceptační síti CCS v České republice, kterou k 15. dubnu 2007 tvořilo zhruba 2240 čerpacích stanic. Průměrné ceny se získávají jako podíly jednotkových cen za pohonné hmoty na všech terminálech v České republice, respektive v příslušném kraji, a celkového počtu terminálů. Hodnoty neovlivňuje využívanost čerpací stanice motoristy ani objem načerpaných pohonných hmot.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?