V rámci downsizingu se i Mercedes dívá směrem k tříválcům. Můžeme se tak zanedlouho dočkat i tříválcové třídy C.
Proč právě tříválce? Oproti čtyřválcům mají v nízkých kubaturách výhodu. malé čtyřválce mají poměrně malý objem každého válce, což znamená větší třecí plochu v celém motoru. Pokud použijeme tři válce a každý z nich bude mít větší objem, docílíme i nižších ztrát třením.
Takto uvažuje víc automobilek, mimo jiné i Škoda, která nabízí svůj tříválec 1,2 HTP, podle nových zpráv by tak u svých úsporných modelů mohl přemýšlet i Mercedes.
Ten plánuje ve všech svých řadách nasadit alternativu s hybridním pohonem. Právě k nim by se hodil i úsporný tříválcový motor.
Mercedes v současné době nabízí tříválec ve Smartu, má objem jednoho litru. Časem by se měly rozrůst, přirozeně z vyššími objemy, i do tříd A, B a C.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?