V rámci downsizingu se i Mercedes dívá směrem k tříválcům. Můžeme se tak zanedlouho dočkat i tříválcové třídy C.
Proč právě tříválce? Oproti čtyřválcům mají v nízkých kubaturách výhodu. malé čtyřválce mají poměrně malý objem každého válce, což znamená větší třecí plochu v celém motoru. Pokud použijeme tři válce a každý z nich bude mít větší objem, docílíme i nižších ztrát třením.
Takto uvažuje víc automobilek, mimo jiné i Škoda, která nabízí svůj tříválec 1,2 HTP, podle nových zpráv by tak u svých úsporných modelů mohl přemýšlet i Mercedes.
Ten plánuje ve všech svých řadách nasadit alternativu s hybridním pohonem. Právě k nim by se hodil i úsporný tříválcový motor.
Mercedes v současné době nabízí tříválec ve Smartu, má objem jednoho litru. Časem by se měly rozrůst, přirozeně z vyššími objemy, i do tříd A, B a C.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.