Jednou z legend a stálic motoristických relací je Top Gear vysílaný ve Velké Británii a odtud prodávaný do celého světa (poslední dobou i do ČR). A jednou z ústředních postav je The Stig.
The Stig je stále zahalen v závodní kombinéze a helmě, jeho identita je... nebo snad jen byla neznámá.
Stigové byli dva. První, černý, "zemřel" na začátku třetí série, aby nastoupil bílý Stig. Podle tvůrců pořadu Stig není člověk, je to robot stvořený z vesmírných technologií, ale my víme své.
V prvním díle třinácté série se The Stig odmaskoval. Sejmul si helmu a pod ní byl...
Michael Schumacher.
Ten poté objel několik kol ve svém Ferrari FXX na testovací dráze Top Gearu, kde stanovil nový rekord.
Když ale ke konci udělal Schumacher několik jezdeckých chyb, Jeremy Clarkson řekl: "tedy nejsem si jist, zda je Schumacher opravdu Stigem," čímž potvrdil to, co diváci asi očekávali. Top Gear nás opět vodí za nos a pátrání po identitě Stiga opět pokračuje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.