Jednou z legend a stálic motoristických relací je Top Gear vysílaný ve Velké Británii a odtud prodávaný do celého světa (poslední dobou i do ČR). A jednou z ústředních postav je The Stig.
The Stig je stále zahalen v závodní kombinéze a helmě, jeho identita je... nebo snad jen byla neznámá.
Stigové byli dva. První, černý, "zemřel" na začátku třetí série, aby nastoupil bílý Stig. Podle tvůrců pořadu Stig není člověk, je to robot stvořený z vesmírných technologií, ale my víme své.
V prvním díle třinácté série se The Stig odmaskoval. Sejmul si helmu a pod ní byl...
Michael Schumacher.
Ten poté objel několik kol ve svém Ferrari FXX na testovací dráze Top Gearu, kde stanovil nový rekord.
Když ale ke konci udělal Schumacher několik jezdeckých chyb, Jeremy Clarkson řekl: "tedy nejsem si jist, zda je Schumacher opravdu Stigem," čímž potvrdil to, co diváci asi očekávali. Top Gear nás opět vodí za nos a pátrání po identitě Stiga opět pokračuje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?