Parlament bude schvalovat návrh novely zákona o provozu na pozemních komunikacích. Mezi návrhy je povinnost nošení reflexní vesty a snížení počtu obodovaných přestupků.
Pralament v prvním čtení podpořil novelu silničního zákona. Předkladateli je skupina asi padesáti poslanců, mezi kterými nechybí bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL).
Zákon řeší problematiku tzv. osoby blízké, tedy situace, kdy za určitých okolností může řidič, který není chycen přímo in flagranti, tedy při činu, říct policii, že auto řídila osoba jemu blízká. Tento institut je do práva zaveden kvůli tomu, aby nebyli občané nuceni "donášet" na svoji vlastní rodinu, na silnicích se však často zneužívá.
Podle návrhu bude mít provozovatel přímo povinnost sdělit, kdo auto v době spáchání přestupku řídil. To může být ale vzhledem k rychlosti vyšetřování přestupků, kdy od spáchání do oznámení provozovateli nezřídka bývá několik měsíců, poměrně kontroverzní.
Pokud se návrh v dalších čteních nezmění, budou mít řidiči povinnost vozit v autě reflexní vestu a v případě nouzového zastaveni budou povinni ji mít na sobě.
Mezi dalšími změnami je zvýšení rychlosti na 160 km/h na vybraných dálnicích a snížení nebo úplně zrušení bodového ohodnocení u některých bagatelních přestupků.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.