Parlament bude schvalovat návrh novely zákona o provozu na pozemních komunikacích. Mezi návrhy je povinnost nošení reflexní vesty a snížení počtu obodovaných přestupků.
Pralament v prvním čtení podpořil novelu silničního zákona. Předkladateli je skupina asi padesáti poslanců, mezi kterými nechybí bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL).
Zákon řeší problematiku tzv. osoby blízké, tedy situace, kdy za určitých okolností může řidič, který není chycen přímo in flagranti, tedy při činu, říct policii, že auto řídila osoba jemu blízká. Tento institut je do práva zaveden kvůli tomu, aby nebyli občané nuceni "donášet" na svoji vlastní rodinu, na silnicích se však často zneužívá.
Podle návrhu bude mít provozovatel přímo povinnost sdělit, kdo auto v době spáchání přestupku řídil. To může být ale vzhledem k rychlosti vyšetřování přestupků, kdy od spáchání do oznámení provozovateli nezřídka bývá několik měsíců, poměrně kontroverzní.
Pokud se návrh v dalších čteních nezmění, budou mít řidiči povinnost vozit v autě reflexní vestu a v případě nouzového zastaveni budou povinni ji mít na sobě.
Mezi dalšími změnami je zvýšení rychlosti na 160 km/h na vybraných dálnicích a snížení nebo úplně zrušení bodového ohodnocení u některých bagatelních přestupků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.