V Británii byla vyhlášena už tradiční ocenění British Insurance Vehicle Security Awards, jejichž cílem je ohodnotit přínosy automobilek v oblasti ochrany před odcizením. Nejvíce prvenství získali výrobci Audi a Citroën.
Vyhodnocení výsledků probíhá v několika kategoriích rozdělených podle velikosti a určení automobilů. Čtyři ceny si odnesli inženýři z Ingolstadtu a stejný počet uznání si zasloužil i francouzský Citroën. Ten si tak zároveň udržel kralování v celé anketě, když za její šestiletou historii získal už dvacet trofejí. Porotci mimo jiné ocenili bezpečnostní laminovaná skla, která ve svých modelech používá Citroën více než kterýkoliv jiný výrobce.
Zvláštní odměnu za inovaci si pak vysloužil koncern Volkswagen za systém Vehicle Secure Indicator, který dokáže po stisku tlačítka na klíčku zjistit stav uzamčení nebo odemčení vozu. Přehled vítězů v jednotlivých kategoriích uvádí následující tabulka.
Vyhlašovaná kategorie: Vítěz: Supermini Seat Ibiza SE Malý rodinný vůz Citroën C4 Exclusive Rodinný vůz Citroën C5 Exclusive Kompaktní prémiový vůz Audi A4 Kompaktní MPV Citroën C4 Picasso Exclusive MPV Ford S-Max Kabriolet Audi A5 Cabriolet Výkonný vůz vč. coupé a hot hatch Audi S8 Kompaktní 4x4 Audi Q5 4x4 Toyota Land Cruiser V8 Manažerský vůz Citroën C6 Luxusní vůz Volkswagen Phaeton Nejlepší výrobce Audi
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.