V Británii byla vyhlášena už tradiční ocenění British Insurance Vehicle Security Awards, jejichž cílem je ohodnotit přínosy automobilek v oblasti ochrany před odcizením. Nejvíce prvenství získali výrobci Audi a Citroën.
Vyhodnocení výsledků probíhá v několika kategoriích rozdělených podle velikosti a určení automobilů. Čtyři ceny si odnesli inženýři z Ingolstadtu a stejný počet uznání si zasloužil i francouzský Citroën. Ten si tak zároveň udržel kralování v celé anketě, když za její šestiletou historii získal už dvacet trofejí. Porotci mimo jiné ocenili bezpečnostní laminovaná skla, která ve svých modelech používá Citroën více než kterýkoliv jiný výrobce.
Zvláštní odměnu za inovaci si pak vysloužil koncern Volkswagen za systém Vehicle Secure Indicator, který dokáže po stisku tlačítka na klíčku zjistit stav uzamčení nebo odemčení vozu. Přehled vítězů v jednotlivých kategoriích uvádí následující tabulka.
Vyhlašovaná kategorie: Vítěz: Supermini Seat Ibiza SE Malý rodinný vůz Citroën C4 Exclusive Rodinný vůz Citroën C5 Exclusive Kompaktní prémiový vůz Audi A4 Kompaktní MPV Citroën C4 Picasso Exclusive MPV Ford S-Max Kabriolet Audi A5 Cabriolet Výkonný vůz vč. coupé a hot hatch Audi S8 Kompaktní 4x4 Audi Q5 4x4 Toyota Land Cruiser V8 Manažerský vůz Citroën C6 Luxusní vůz Volkswagen Phaeton Nejlepší výrobce AudiDo dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?