V Británii byla vyhlášena už tradiční ocenění British Insurance Vehicle Security Awards, jejichž cílem je ohodnotit přínosy automobilek v oblasti ochrany před odcizením. Nejvíce prvenství získali výrobci Audi a Citroën.
Vyhodnocení výsledků probíhá v několika kategoriích rozdělených podle velikosti a určení automobilů. Čtyři ceny si odnesli inženýři z Ingolstadtu a stejný počet uznání si zasloužil i francouzský Citroën. Ten si tak zároveň udržel kralování v celé anketě, když za její šestiletou historii získal už dvacet trofejí. Porotci mimo jiné ocenili bezpečnostní laminovaná skla, která ve svých modelech používá Citroën více než kterýkoliv jiný výrobce.
Zvláštní odměnu za inovaci si pak vysloužil koncern Volkswagen za systém Vehicle Secure Indicator, který dokáže po stisku tlačítka na klíčku zjistit stav uzamčení nebo odemčení vozu. Přehled vítězů v jednotlivých kategoriích uvádí následující tabulka.
Vyhlašovaná kategorie: Vítěz: Supermini Seat Ibiza SE Malý rodinný vůz Citroën C4 Exclusive Rodinný vůz Citroën C5 Exclusive Kompaktní prémiový vůz Audi A4 Kompaktní MPV Citroën C4 Picasso Exclusive MPV Ford S-Max Kabriolet Audi A5 Cabriolet Výkonný vůz vč. coupé a hot hatch Audi S8 Kompaktní 4x4 Audi Q5 4x4 Toyota Land Cruiser V8 Manažerský vůz Citroën C6 Luxusní vůz Volkswagen Phaeton Nejlepší výrobce AudiModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?