Časopis 4x4 Automagazín každoročne vyhlasuje anketu o najobľúbenejšie automobily s pohonom 4x4. Tento rok však bola celá anketa postavená trocha inak. A možno aj preto vyhrali Subaru Forester, BMW X6 a Toyota Hilux.
Časopis tento rok vyhlásil anketu trocha netradične a namiesto rozdelenia doteraz medzi automobily klasických offroadov, SUV a pick-upov tu máme dnes rozdelenie podľa základnej ceny a to pod a nad milión Kč a triedu pick-upov.
V triede so základnou cenou pod milión Kč sa stal víťazom model Subaru Forester. Facelift modelu a nové naftové motory spravili svoje. Druhé a tretie miesto obsadili Škoda Octavia Scout a Volkswagen Tiguan.
V triede automobilou s cenovkou nad milión Kč sa stal víťazom BMW X6. Tu išlo predovšetkým o image značky a nového nezvyčajného modelu. Tiež zavážilo, že je tento model najpredávanejším modelom BMW s pohonom 4x4. Na druhom a treťom mieste skončili Mercedes GLK a Audi Q5.
Tretia kategória, pick-upy, bola aj v minulosti. Tu sa víťazom stala Toyota Hilux, nasledovaná Nissanom Navara a Fordom Ranger.
Čo povedať na záver? Ako vidíme, trend pravých off-roadov je dávno za nami, dnes tu máme poväčšinou SUV a SAV automobily, samozrejme česť výnimkám. Je to aj logické, na asfalte a nespevnených prašných cestách sa už rozdiely medzi offroadom a klasickým SUV skoro úplne zotreli. Položme si ruku na srdce, koľkí z vás vyšli so svojím SUV mimo asfalt a poriadne prevetrali možnosti priechodu cez nespevnené cesty?
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.