Je to zajímavé. V případě, že Koenigsegg ovládne automobilku Saab, odvěký konkurent, Volvo, se stane jedním z jeho vlastníků. I když naprosto minoritních.
Vše začalo v roce 2000. Koenigsegg potřeboval otestovat svůj nový vůz ve větrném tunelu Volva a místo toho, aby za použití zaplatil, převedl na automobilku část vlastních akcií, přesněji 3750 akcií v hodnotě asi dvaceti tisíc korun.
i přes tento nicotný podíl je Volvo stále akcionářem Koenigseggu. To znamená, že pokud sportovní automobilka opravdu Saab koupí, Volvo bude mít malý podíl i u svého rivala.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?