Dovozce Volkwagenu odtajnil ceníky na novou generaci Volkswagenu Polo. Jeho základní cena je těsně pod čtvrt milionem, v základu je ale ESP.
Polo je nabízeno ve dvou výbavách, Trendline a Comfortline. Vyšší Highline u nás (zatím?) není nabízeno.
Polo neláká na minimální základní cenu, oproti tomu ale nabízí v základu již poměrně slušnou výbavu. V každém Polu proto najdeme čtveřici airbagů, ESP, rádio, centrál, asistent pro rozjezd do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dvouose nastavitelný volant. Každý diesel je také vybaven filtrem pevných částic.
Vyšší výbava k tomu přidává dálkové ovládání na centrál, větší pneumatiky, dvojitou podlahu kufru, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, čtecí lampičky a přirozeně i hodnotnější potahy.
Příplatková výbava je velmi rozsáhlá, je možné koupit například automatickou klimatizaci, hlavové airbagy vepředu i vzadu, lepší rádio a tak dále.
Ceníky jsou platné pro zatím nepředstavenou třídvéřovou verzi. Pět dveří je možné dostat v nějakém balíčku, například s lepší klimatizací, nebo samostatně za 5400 Kč.
1,2 6V 1,2 12V 1,4 16V 1,4 16V Objem (ccm) 1198 1198 1390 1390 Válce/převodovka 3/5stupňová 3/5stupňová 4/5stupňová 4/7st. DSG Výkon/točivý moment (koní/Nm) 60/108 70/112 85/132 85/132 Spotřeba (l/100 km) 5,5 5,5 5,9 5,8 Trendline (Kč)
244 500
260 400
281 400
333 600
Comfortline(Kč)-
273 500
294 500
346 700
1,6 TDI
1,6 TDI
1,6 TDI
1,6 TDI
Objem (ccm) 1598 1598 1598 1598 Válce/převodovka 4/5stupňová 4/5stupňová 4/7st. DSG 4/5stupňová Výkon/točivý moment (koní/Nm) 75/195 90/230 90/132 105/250 Spotřeba (l/100 km) 4,2 4,2 4,3 4,2 Trendline (Kč)324 600
-
-
-
Comfortline(Kč)337 700
369 500
421 600
395 900
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?