Zdá se to býti kombinace přimo nesmyslná? Možná, ale reálná. I obří Volkwagen Touareg se představuje jako Bluemotion.
Nejúspornější Touareg má pod kapotou šestilitrový třílitr o výkonu 225 koní a točivém momentu 550 Nm.
Motor je spřažen se šestistupňovým automatem Tiptronic. Takto je schopen dostat velké SUV na stovku za 8,5 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 200 km/h.
A ona očekávaná průměrná spotřeba? 7,7 litru na 100 kilometrů.
Automobilka zdokonalila aerodynamiku, poupravila motor a použila více efektivní alternátor, snížila světlou výšku o 25 mm a použila pneumatiky s nižším valivým odporem. A voilá...
Vůz je zatím v prodeji ve Velké Británii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.