Výrobce supersportů ze Švédska - Koenigsegg, pravděpodobně koupí automobilku Saab. Informaci přinesla agentura Reuters.
Detaily jsou již prý smluveny, žádná ze stran však nechce vydat žádné oficiální prohlášení.
Koupi Saabu by musel posvětit soud v USA, jelikož automobilka General Motors, vlastník Saabu, je v současné době v bankrotu.
O ochranu před věřiteli již dříve požádal i Saab.
Saab vyrábí poměrně individualistická auta a i proto je pro něj dnes obtížné prorazit. Ve špatné situaci se potácí již delší dobu. Navíc jde oproti jiným autömobilkám o opravdového trpaslíka, zaměstnává totiž jen 3400 lidí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?