Citoren C5 a C6 bol v ponuke s najsilnejším naftovým agregátom o objeme 2,7l prezentovaný ako silná a výkonná naftová limuzína. V týchto dňoch však prichádza na trh úplne nový motor, ktorý posunie tieto automobily ešte o kúsok vyššie medzi limuzínami strednej a vyššej strednej triedy.
Upravený agregát však neprichádzal do úvahy a tak inžinieri vyvinuli úplne nový motor. Objem zväčšili na 3,0l , motor dostal novinky ako recirkuláciu výfukových plynov, systém Common Rail tretej generácie alebo prepracované spaľovacie komory.
Motor je prepĺňaný, ako je v bežné u nových „nafťákov“, dvojicou turbodúchadiel s variabilnou geometriou lopatiek. Výkon sa podarilo zvýšiť na hodnotu 240k a krútiaci moment na 450Nm.
Vozidlá budú k dispozícii len s automatickou 6-stupňovou prevodovkou. Normovaná spotreba podľa výrobcu nepresiahne 7,4l/100km.
Vozidlá budú mať lepšie jazdné vlastnosti ako napríklad vyššia maximálna rýchlosť, lepšie zrýchlenie (7,9s a 8,5s), a lepšie pružné zrýchlenie ( z 80km/h na 120km/h za 4,9 respektíve za 5,2s pre model C6).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?