Citoren C5 a C6 bol v ponuke s najsilnejším naftovým agregátom o objeme 2,7l prezentovaný ako silná a výkonná naftová limuzína. V týchto dňoch však prichádza na trh úplne nový motor, ktorý posunie tieto automobily ešte o kúsok vyššie medzi limuzínami strednej a vyššej strednej triedy.
Upravený agregát však neprichádzal do úvahy a tak inžinieri vyvinuli úplne nový motor. Objem zväčšili na 3,0l , motor dostal novinky ako recirkuláciu výfukových plynov, systém Common Rail tretej generácie alebo prepracované spaľovacie komory.
Motor je prepĺňaný, ako je v bežné u nových „nafťákov“, dvojicou turbodúchadiel s variabilnou geometriou lopatiek. Výkon sa podarilo zvýšiť na hodnotu 240k a krútiaci moment na 450Nm.
Vozidlá budú k dispozícii len s automatickou 6-stupňovou prevodovkou. Normovaná spotreba podľa výrobcu nepresiahne 7,4l/100km.
Vozidlá budú mať lepšie jazdné vlastnosti ako napríklad vyššia maximálna rýchlosť, lepšie zrýchlenie (7,9s a 8,5s), a lepšie pružné zrýchlenie ( z 80km/h na 120km/h za 4,9 respektíve za 5,2s pre model C6).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?