Krajina, v ktorj vznikajú rôznorodé výrobky pochybnej kvality, medzi iným aj automobily s mimoriadne nízkymi bezpečnostnými štandardmi od júla zakazuje dovoz automobilov značky Renault na domáci čínsky trh. Prečo? Kvôli bezpečnosti...
Veľmi zaujímavo vyznieva vyhlásenie čínskeho úradu China´s General Administration of Quality Supervision a Inspection and Quarantine, ktoré od 4. júla zakazuje dovoz automobilov značky Renault na čínsky trh. Ešte zaujímavejším faktom je to, že toto nariadenie vydala Čína kvôli nevyhovujúcej bezpečnosti Renaultov!
Zákaz dovozu na čínsky trh sa týka predovšetkým modelov Renault Mégane, Laguna a Scénic, Čína je presvedčená, že tieto modely neplnia bezpečnostné štandardy krajiny. V podstate je to pravda, bezpečnostné štandardy týkajúce sa nových automobilov v tejto krajiny sú nulové, modely francúzskeho Renaultu naopak patria medzi priekopníkov v bezpečnosti.
Zákaz predaja Renaultov v Číne práve kvôli nevyhovujúcej bezpečnosti je veľkým prekvapením, najmä, ak sa domáce automobilky (Brilliance) prezentujú nulovou bezpečnosťou svojich modelov podľa metodiky Euro NCAP. Naopak, Renault Laguna predošlej generácie sa stal prvým modelom v histórii, ktorý komisári Euro NCAP ohodnotili maximálnym počtom hviezdičiek. Najnovší Mégane zasa získal maximálny počet 36 bodov v histórii Euro NCAP...
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.