Ve světe automobilových úprav se občas dějí zajímavé věci. Jednou z nich je úprava od firmy Superior 54 se jménem Sport Wagon.
Jde v podstatě o připomínku staré dobré Corvetty z 50 let minulého století. Jen s trochu nezvyklou karoserií, přeci jen, kombík není tím, co by Corvettu tak úplně charakterizovalo.
Dílna specializující se na výrobu hot-rodů a tuning použila jako základ podvozek z minulé generace Corvetty, jen jej upravila na rozměry tohoto kusově vyráběného speciálu.
Karoserie je zhotovena z laminátu a především příď docela věrně zobrazuje Corvettu z první poloviny 50. let.
Záměrně se nezmiňuji o motoru. Ten totiž není součástí vozu, každý zákazník si má vlastní motorovou volbu dodat sám.
Ze stejných důvodů není položena ani většina elektroinstalace, čeká se, že zákazník si navolí mnoho speciálních vychytávek. I lak je na volbě zákazníka.
Takto nevybavené auto přijde na 125 tisíc dolarů, tedy asi 2,4 milionu korun. Vyrobeno bude jen 25 kousků.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?