Ve světe automobilových úprav se občas dějí zajímavé věci. Jednou z nich je úprava od firmy Superior 54 se jménem Sport Wagon.
Jde v podstatě o připomínku staré dobré Corvetty z 50 let minulého století. Jen s trochu nezvyklou karoserií, přeci jen, kombík není tím, co by Corvettu tak úplně charakterizovalo.
Dílna specializující se na výrobu hot-rodů a tuning použila jako základ podvozek z minulé generace Corvetty, jen jej upravila na rozměry tohoto kusově vyráběného speciálu.
Karoserie je zhotovena z laminátu a především příď docela věrně zobrazuje Corvettu z první poloviny 50. let.
Záměrně se nezmiňuji o motoru. Ten totiž není součástí vozu, každý zákazník si má vlastní motorovou volbu dodat sám.
Ze stejných důvodů není položena ani většina elektroinstalace, čeká se, že zákazník si navolí mnoho speciálních vychytávek. I lak je na volbě zákazníka.
Takto nevybavené auto přijde na 125 tisíc dolarů, tedy asi 2,4 milionu korun. Vyrobeno bude jen 25 kousků.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.