Známá německá automobilka pracuje na unikátním systému. Dokáže detekovat řidičovy zdravotní problémy, zastavit auto a zavolat záchranku.
Nový systém by měl podle BMW umět rozpoznat řidičovy problémy. Samozřejmě jen ty vážné, při kterých nebude řidič schopen sám zastavit. Počítejme mezi ně třeba infarkt nebo mrtvici.
Systém dokáže vůz zabrzdit a poslat ho na okraj vozovky, kde nebude tolik na obtíž jako uprostřed. Zároveň vyšle i tísňové volání se všemi dostupnými údaji o řidičově stavu a rozsvítí varovná světla.
Vše je určeno především seniorům, pro které by měl nový systém představovat cestu, jak bezpečněji řídit.
Jsem docela zvědav jak bude taková věc fungovat. Snad si řidič před každou jízdou nebude muset nalepit na prsa elektrody EKG.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?