Nejúspěšnější firmou v automobilovém průmyslu byl v loňském roce výrobce užitkových vozů a autobusů, společnost Iveco. O výsledcích 11. ročníku ankety "Podnik roku v českém automobilovém průmyslu" informovalo v sobotu Sdružení automobilového průmyslu (SAP).
Do první pětky se dostala také kolínská automobilka TPCA či česká divize japonské automobilky Toyota. Mladoboleslavská Škoda, která byla v uplynulých letech pravidelně mezi nejlepšími, vloni z předních míst vypadla.
"Kritéria soutěže zajišťují co nejobjektivnější porovnání výsledků firem různého charakteru, různých velikostí a v různém stádiu podnikatelské činnosti," vysvětluje SAP.
Firmy jsou hodnoceny ve čtyřech hlavních kategoriích. Jednou z klíčových položek je hospodářský výsledek firmy. Této kategorii v loňském roce kralovala automobilka Škoda Auto, která dosáhla zisku před zdaněním 13,3 miliardy korun. V první pětce podle hospodářských výsledků se umístil také celkový výherce Iveco nebo TPCA.
Jednou z položek závěrečného hodnocení je výše přidané hodnoty na jednoho zaměstnance. Tu měla vloni nejvyšší firma Global Assistance, a to 3,3 milionu korun na osobu.
Nejúspěšnější podnik v automobilovém průmyslu se také měří podle tržeb a jejich meziročního nárůstu. "Tato položka má ukázat ekonomickou stabilitu, zejména u firem s trvale vysokou úrovní tržeb z vlastní výroby," vysvětluje SAP.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?