Nejúspěšnější firmou v automobilovém průmyslu byl v loňském roce výrobce užitkových vozů a autobusů, společnost Iveco. O výsledcích 11. ročníku ankety "Podnik roku v českém automobilovém průmyslu" informovalo v sobotu Sdružení automobilového průmyslu (SAP).
Do první pětky se dostala také kolínská automobilka TPCA či česká divize japonské automobilky Toyota. Mladoboleslavská Škoda, která byla v uplynulých letech pravidelně mezi nejlepšími, vloni z předních míst vypadla.
"Kritéria soutěže zajišťují co nejobjektivnější porovnání výsledků firem různého charakteru, různých velikostí a v různém stádiu podnikatelské činnosti," vysvětluje SAP.
Firmy jsou hodnoceny ve čtyřech hlavních kategoriích. Jednou z klíčových položek je hospodářský výsledek firmy. Této kategorii v loňském roce kralovala automobilka Škoda Auto, která dosáhla zisku před zdaněním 13,3 miliardy korun. V první pětce podle hospodářských výsledků se umístil také celkový výherce Iveco nebo TPCA.
Jednou z položek závěrečného hodnocení je výše přidané hodnoty na jednoho zaměstnance. Tu měla vloni nejvyšší firma Global Assistance, a to 3,3 milionu korun na osobu.
Nejúspěšnější podnik v automobilovém průmyslu se také měří podle tržeb a jejich meziročního nárůstu. "Tato položka má ukázat ekonomickou stabilitu, zejména u firem s trvale vysokou úrovní tržeb z vlastní výroby," vysvětluje SAP.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?