Ruská banka Sberbank hodlá koupit továrnu problémové americké automobilky General Motors v Petrohradu. Informaci přinesla v sobotu agentura Reuters s odvoláním na ruskou agenturu RIA Novosti.
Podle Reuters hodlá Sberbank do koupě ruské továrny investovat 65 milionů eur (asi 1,75 miliardy korun).
Sberbank již ve čtvrtek oznámila, že se hodlá podílet na záchraně krachujících jednotek General Motors. Banka již přislíbila, že poskytne společně s kanadsko-rakouskou firmou Magna úvěr německému Opelu ve výši 500 milionů eur.
Šéf Sberbank, German Gref, ale nevyloučil, že 35procentní podíl, který v Opelu získá, banka později prodá.
Rakousko-kanadský výrobce autodílů Magna International získal předběžný vládní souhlas na koupi Opelu na konci května. Firma již představila plán restrukturalizace, jehož součástí je také změna modelové řady Opelu. Podle představitelů společnosti přenese nová výrobní koncepce automobilku do roku 2011 zpět k zisku. O Opel má ale stále ještě zájem italský Fiat, který je již na nejlepší cestě k převzetí další krachující automobilky, amerického Chrysleru. Šance na vítězství Fiatu ja ale kvůli předběžné smlouvě německé vlády s firmou Magna, spíše nízká.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?