Porsche Carrera GT se nevyrábí už nějaký pátek, to ale nebrání Gemballe, aby nějaký ten kousek pořádně upravil. Vzešlo z toho opět skvělé auto.
Pokud se něco jmenuje Carbon edition, asi se dá čekat co Gemballa s Carrerou provedla. Aerodynamické doplňky ze superlehkého karbonu ozdobily skoro celé auto a jízdním schopnostem to dělá jen a jen dobře.
Nejde samozřejmě jenom o vzhled, to by nesměla být Gemballa kdyby aerodynamika nebyla pečlivě laděna a každý kousek má své místo při zlepšování toku vzduchu kolem auta.
U vzduchu se tuner nezastavil. Desetiválec se nezdál být dost silný, proto byl jeho výkon vyšponován až na 670 koní. Vytuněný supersport zvládne stovku za 3,7 sekundy. Maximálka má hodnotu 335 km/h.
Vše samozřejmě doplňuje vyladěný podvozek se stavitelnými pružinami.
Cena je příjemných osm milionů korun jen za tunerský kit. Vzhledem k tomu, že samotné Porsche jako nové stálo 12 milionů... Dnes už jsou ale k mání za trochu lepší ceny.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?