Automobilka General Motors v úterý prohlásila, že našla kupce pro svou značku SUV vozů Hummer. Podle informací agentury Reuters však nespecifikovala, o koho se jedná, ani kolik za značku Hummer dostane.
Vedení General Motors přepokládá, že obchod bude uzavřen do konce třetího čtvrtletí letošního roku. Díky prodeji tak zůstane zachováno na tři tisíce pracovních míst po celých Spojených státech. Žádné další podrobnosti o dohodě zatím nejsou známé.
V roce 2008 se prodeje Hummeru na území spojených států meziročně propadly o 51 procent. V USA se tak prodalo pouhých 27 485 vozidel typu Hummer. Základní cena jednoho vozidla začíná na 31 tisících dolarů, ovšem může se vyšplhat až k 72 tisícům dolarů.
Prodej značky Hummer je jedním z kroků automobilky General Motors k vytvoření nové ziskové společnosti. Kromě Hummeru se chce zbavit také značky Satur a jedenácti nepotřebných továren v USA.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?