Automobilka Ford Motor, jediná velká americká automobilka, která není v bankrotu, zvyšuje v tomto čtvrtletí výrobu svých vozů a chce využít situace, kdy dva její největší konkurenti čelí bankrotu. Jak uvedla agentura Bloomberg, zvýšená produkce by měla ve Fordu probíhat také v příštím čtvrtletí.
Výroba Fordu v Severní Americe by měla stoupnout o 10 tisíc vozů během tohoto čtvrtletí až na 445 tisíc vozů. Uvedl to analytik prodeje Fordu George Pipas. Výroba ve třetím čtvrtletí by se měla zvýšit ještě výrazněji a to o 42 tisíc vozů ve srovnání se stejným obdobím loňského roku až na 460 tisíc vozů.
Pipas to prohlásil poté, co největší americká automobilka vyhlásila bankrot. Ve stejné situaci je už od konce dubna třetí největší automobilka ve Spojených státech, Chrysler.
"Není to každý den, kdy velké společnosti vstupují do bankrotu," řekl Pipas. "A na tom profitujeme," dodal.
Ford se tak snaží využít situace, kdy General Motors a Chrysler musely kvůli nejhorší situaci v americkém automobilovém trhu za posledních 27 let pozastavit výrobu v mnoha svých továrnách v celém severoamerickém regionu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.