Americký bankrotový soudce schválil prodej většiny aktiv americké automobilky Chrysler skupině vedené italskou automobilkou Fiat. Uvedla to v pondělí agentura Reuters.
Soudce Arthur Gonzalez schválil prodej aktiv za dvě miliardy dolarů nové společnosti, které bude z 68 procent kontrolovaná fondem zdravotní péče, který kontroluje odborová centrála United Auto Workers.
Fiat bude kontrolovat 20 procent automobilky a americká a kanadská vláda budou společně kontrolovat zbylých 12 procent nově vzniklé společnosti.
Chrysler požádal o bankrotovou ochranu před věřiteli 30. dubna aby mohl dokončit spojení s italským Fiatem v dalších 60 dnech. Podle analytiků je případ Chrysler v podstatě jakýmsi testem, podle jehož výsledků by měly být řešeny otázky týkající se mnohem složitějšího bankrotu automobilky General Motors. Právě ta by měla v pondělí požádat o bankrotovou ochranu před věřiteli.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.