Americká automobilka General Motors dostala od vlády USA lhůtu, do kdy má představit svůj plán restrukturalizace, ta je podmínkou k získání státní pomoci na zajištění provozu. Tato lhůta končí v pondělí.
V současné době se nicméně objevují spekulace o tom, že automobilka v pondělí požádá o ochranu před věřiteli. Ke stejnému kroku se již odhodlal její menší rival Chrysler. General Motors doposud spekulace nepotvrdila, ani nevyvrátila.
V pátek se sešla správní rada podniku, ale podrobnosti o jednání nejsou známé. Automobilka na pondělí svolala tiskovou konferenci, kde se spekulace podle amerických médií nejspíš potvrdí. Pokud by se tak skutečně stalo, tak prezident USA Barack Obama následně vyhlásí stav platební neschopnosti General Motors.
General Motors by pak prošla rychlým řízeným bankrotem, který by trval něco mezi 60 až 90 dny. V této době by společnost prošla restrukturalizací. Po ní by podnik zůstal téměř zestátněný. Podle médií by na konci restrukturalizace v podniku měl vlastnit americký stát 72,5procentní podíl. Odborářským fondům by pak připadlo 17,5 procenta koncernu a věřitelům 10 procent. Věřitelé je získají na základě výměny dluhopisů v hodnotě 27 miliard dolarů za akcie společnosti.
Výměnou za tuto nabídku by měli věřitelé souhlasit s tím, že nebudou bránit prodeji ziskových aktiv GM nové společnosti, která bude financována americkou vládou. Tento prodej by se měl uskutečnit během celého konkurzního řízení.
Vláda USA již od ledna letošního roku do automobilky vlila 19,4 miliardy dolarů a odhaduje se, že do ní ještě v rámci této restrukturalizace investuje na 50 miliard dolarů. Prezident Obama poznamenal, že pokud by vláda nepřevzala v podniku většinu, tak by jedinou alternativou pro společnost byl bankrot a likvidace společnosti.
General Motors se již odhodlala k prodeji části svých evropských aktiv. V noci z pátku na sobotu se spolu s německou vládou dohodla, že německou automobilku Opel, kterou vlastní, prodá kanadsko-rakouské společnosti Magna.
Krach automobilky se stane třetím největším krachem v americké historii a největším z bankrotů výrobních firem. General Motors se potýká s problémy již od 80. let, kdy začala ztrácet své postavení na automobilovém trhu. Loni byla dokonce sesazena z trůnu největší automobilky světa, kde jí na světových trzích po 77leté nadvládě nahradila Toyota.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.