General Motors v pondělí oznámí svou neschopnost splácet dluhy a nastartuje tak řízený bankrot.
Od pondělka má GM 60 až 90 dní na odprodej většiny ze svého majetku nové firmě, na kterou bude dohlížet americká vláda. Znárodnění firmy spočívá v tom, že stát za GM zaplatí dluhy za více než 50 miliard dolarů a výměnou za to získá podle HN 72,5 procenta firemních akcií, čímž výrazně vzroste vliv státu na americké hospodářství.
Stejným způsobem vláda dohlíží i na automobilku Chrysler nebo na největší americkou pojišťovnu AIG a také na hypoteční společnosti Freddie Mac a Fannie Mae.
I přes velký pokles prodeje dosáhl automobilový gigant General Motors obratu 180 miliard dolarů. Na celém světě prodal v loňském roce 8,3 milionu aut a obsáhl tak 11,8 procent celosvětového trhu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?