Áno, je to tak. Snáď najznámejší ľahký dvojmiestny športiak Mazda MX-5 má už 20 rokov. Pred touto dobou sme na autosalóne v Chicagu mohli obdivovať prvý exemplár „MX-5-ky“.
Za týchto 20 rokov sa stihlo predať až 850 tisíc kusov tohto dvojmiestneho roadstera. Celkovo boli predstavené 3 generácie vrátane poslednej, ktorá je stále v predaji.
Len tak pre pripomenutie, „MX-5-ku“ si môžete kúpiť výlučne s benzínovými štvorvalcami s objemom 1,8l s výkonom 126k a 2,0l s výkonom 160k.
Pre majiteľov však zastúpenie Mazdy pripravilo program, ako udalosť osláviť. Majitelia môžu za 100€ celých 24 hodín krúžiť po okruhu v LeMans a tiež sa zlepšiť v ovládaní svojho vozidla. Termín stretnutia je naplánovaný na 13.-14. jún 2009.
Okruh však nebol vybraný náhodne. V roku 1991 tu totiž Mazda s modelom 787B poháňaným Wankelovým motorom vyhrala 24-hodinové preteky.
Nakoľko vstupné nie je moc vysoké, môžu prípadný majitelia spojiť poznávaciu jazdu s návštevou okruhu. Avšak pre podrobnejšie informácie je dobré navštíviť francúzsku stránku Mazdy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?