Áno, je to tak. Snáď najznámejší ľahký dvojmiestny športiak Mazda MX-5 má už 20 rokov. Pred touto dobou sme na autosalóne v Chicagu mohli obdivovať prvý exemplár „MX-5-ky“.
Za týchto 20 rokov sa stihlo predať až 850 tisíc kusov tohto dvojmiestneho roadstera. Celkovo boli predstavené 3 generácie vrátane poslednej, ktorá je stále v predaji.
Len tak pre pripomenutie, „MX-5-ku“ si môžete kúpiť výlučne s benzínovými štvorvalcami s objemom 1,8l s výkonom 126k a 2,0l s výkonom 160k.
Pre majiteľov však zastúpenie Mazdy pripravilo program, ako udalosť osláviť. Majitelia môžu za 100€ celých 24 hodín krúžiť po okruhu v LeMans a tiež sa zlepšiť v ovládaní svojho vozidla. Termín stretnutia je naplánovaný na 13.-14. jún 2009.
Okruh však nebol vybraný náhodne. V roku 1991 tu totiž Mazda s modelom 787B poháňaným Wankelovým motorom vyhrala 24-hodinové preteky.
Nakoľko vstupné nie je moc vysoké, môžu prípadný majitelia spojiť poznávaciu jazdu s návštevou okruhu. Avšak pre podrobnejšie informácie je dobré navštíviť francúzsku stránku Mazdy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.