Znáte Ariel Atom? Anglická exotika u nás nebývá příliš často k vidění, o to je ale zajímavější. Nyní dostala pekelných 500 koní.
Takových 500 koní není v dnešním autosvětě žádná extrémní hodnota (i když... nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má?), jenže tohle je trochu jiný případ.
Když má 500 koní obtloustlé BMW M5, není to s podivem. Když má 500 koní lehčí Ferrari, je to pěkná jízda. Ale co když dostane do vínku 500 koní auto, které váží... také 500, ale kilo?
Potom začne pravé peklo. Už standardní Ariel Atom je něco jako raketa na kolech, jenže co je jeho výkon 300 koní proti pěti stům? Jenže už třísetkonový vůz dokáže z klidu na stovku akcelerovat pod tři sekundy.
Výkonem jednoho koně na kilogram váhy se dostáváme někam do sféry těch nejlepších motorek nebo Formule 1.
Výkon dodává motor o objemu 2,4 litru, jehož 500 koní se nachází na hranici 10 000 otáček.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.