Znáte Ariel Atom? Anglická exotika u nás nebývá příliš často k vidění, o to je ale zajímavější. Nyní dostala pekelných 500 koní.
Takových 500 koní není v dnešním autosvětě žádná extrémní hodnota (i když... nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má?), jenže tohle je trochu jiný případ.
Když má 500 koní obtloustlé BMW M5, není to s podivem. Když má 500 koní lehčí Ferrari, je to pěkná jízda. Ale co když dostane do vínku 500 koní auto, které váží... také 500, ale kilo?
Potom začne pravé peklo. Už standardní Ariel Atom je něco jako raketa na kolech, jenže co je jeho výkon 300 koní proti pěti stům? Jenže už třísetkonový vůz dokáže z klidu na stovku akcelerovat pod tři sekundy.
Výkonem jednoho koně na kilogram váhy se dostáváme někam do sféry těch nejlepších motorek nebo Formule 1.
Výkon dodává motor o objemu 2,4 litru, jehož 500 koní se nachází na hranici 10 000 otáček.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?