Automobilka General Motors (GM) se zřejmě přiblížila ke svému bankrotu, její nabídka na výměnu svých akcií za dluh 27 miliard nevyvolala zájem investorů. Informovala o tom ve středu agentura Reuters.
"Nabízený obnos peněz od investorů byl podstatně menší, než jaký GM potřebovala k zaplacení dluhu,“ uvedla automobilka ve svém středečním prohlášení. Termín na výměnu vypršel o půlnoci z úterý na středu.
Automobilka už dříve uvedla, že bude muset vyhlásit bankrot, jestliže nevymění aspoň 90 procent dluhu, tedy 24 miliard.
Podle odborníků je bankrot téměř jistý, požadavky na plánovanou reorganizaci podniku nejsou splnitelné. Plán reorganizace má firma předložit americkému ministerstvu financí do 1. června, už před časem vedla automobilka jednání s kanadskými odboráři. Dohoda s odbory by umožnila ušetřit GM za hodinové mzdy více než jednu miliardu dolarů a za zdravotní pojištění za zaměstnance 20 miliard dolarů za rok.
Akcie GM se v předobchodní fázi aktuálně pohybují na úrovni 1,27 dolarů, což oproti úternímu závěru (1,44 dolarů) představuje výrazné oslabení o 11,8 procenta. Obchodování na burze v New Yorku začne v 15.30 SEČ.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.