Automobilka General Motors (GM) se zřejmě přiblížila ke svému bankrotu, její nabídka na výměnu svých akcií za dluh 27 miliard nevyvolala zájem investorů. Informovala o tom ve středu agentura Reuters.
"Nabízený obnos peněz od investorů byl podstatně menší, než jaký GM potřebovala k zaplacení dluhu,“ uvedla automobilka ve svém středečním prohlášení. Termín na výměnu vypršel o půlnoci z úterý na středu.
Automobilka už dříve uvedla, že bude muset vyhlásit bankrot, jestliže nevymění aspoň 90 procent dluhu, tedy 24 miliard.
Podle odborníků je bankrot téměř jistý, požadavky na plánovanou reorganizaci podniku nejsou splnitelné. Plán reorganizace má firma předložit americkému ministerstvu financí do 1. června, už před časem vedla automobilka jednání s kanadskými odboráři. Dohoda s odbory by umožnila ušetřit GM za hodinové mzdy více než jednu miliardu dolarů a za zdravotní pojištění za zaměstnance 20 miliard dolarů za rok.
Akcie GM se v předobchodní fázi aktuálně pohybují na úrovni 1,27 dolarů, což oproti úternímu závěru (1,44 dolarů) představuje výrazné oslabení o 11,8 procenta. Obchodování na burze v New Yorku začne v 15.30 SEČ.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.