Čínská automobilka Beijing Automotive Industry (BAI) je další zájemce o koupi podílu v Opelu od Generals Motors (GM). Informaci přinesla ve středu agentura Reuters.
BAI je tak čtvrtý zájemce o automobilku Opel vedle kanadsko-rakouské společnosti Magna, holdingové společnosti RHJ International a italské automobilky Fiat.
BAI předpokládá, že zachová všechny čtyři závody, které Opel v Německu má. Automobilka počítá také s tím, že by nemusela v dalších dvou letech propouštět, vláda by také mohla poskytnout Opelu finanční pomoc menší než pět miliard euro.
GM zatím nezveřejnilo částku, kterou bude za koupi podílu požadovat. Měla by se však pohybovat kolem 900 milionů dolarů, uvádí server China Car Times.
Automobilka BAI zatím nebyla zasažena ekonomickou krizí, její tržby v prvním čtvrtletí roku 2009 vzrostly o 21,5 procenta.
O osudu Opelu ve středu jedná německá vláda. Konečné rozhodnutí však bude muset učinit GM.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.