Čínská automobilka Beijing Automotive Industry (BAI) je další zájemce o koupi podílu v Opelu od Generals Motors (GM). Informaci přinesla ve středu agentura Reuters.
BAI je tak čtvrtý zájemce o automobilku Opel vedle kanadsko-rakouské společnosti Magna, holdingové společnosti RHJ International a italské automobilky Fiat.
BAI předpokládá, že zachová všechny čtyři závody, které Opel v Německu má. Automobilka počítá také s tím, že by nemusela v dalších dvou letech propouštět, vláda by také mohla poskytnout Opelu finanční pomoc menší než pět miliard euro.
GM zatím nezveřejnilo částku, kterou bude za koupi podílu požadovat. Měla by se však pohybovat kolem 900 milionů dolarů, uvádí server China Car Times.
Automobilka BAI zatím nebyla zasažena ekonomickou krizí, její tržby v prvním čtvrtletí roku 2009 vzrostly o 21,5 procenta.
O osudu Opelu ve středu jedná německá vláda. Konečné rozhodnutí však bude muset učinit GM.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?