Překrásná a přezajímavá studie GTbyCITROEN se nedočká podobného osudu jako většina konceptů - neskončí jako okrasa v jednom z velkých autosalonů nebo v depozitáři.
Studie supersportu byla původně určena především jako podpora prodeje závodní hry Gran Turismo. Samotný vůz v ní figuruje v digitální podobě.
Koncept se ale tak moc vyvedl, že získal prestižní ocenění Louis Vuitton Classic Concept Award 2008 a to je moment, ve kterém by se automobilka měla zahloubat.
Podle posledních zpráv by se skvostný vůz mohl vyrábět. Šlo by o malosériovou výrobu, možná dokonce jen kusovou, tak, aby byla zachována exkluzivita tohoto stroje.
Ale ani původní předobraz nezůstal a nezůstane publicity ušetřen. Automobilka ho již vytáhla na Nurburgring, kde s ním pilot odjel čestné kolečko před závodem 24 hodin na Nürburgringu.
Koncept se 12. června zúčastní i přehlídky účastníků slavného závodu 24 hodin v Le Mans a v červenci ho uvidíme i na legendárním festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?