Překrásná a přezajímavá studie GTbyCITROEN se nedočká podobného osudu jako většina konceptů - neskončí jako okrasa v jednom z velkých autosalonů nebo v depozitáři.
Studie supersportu byla původně určena především jako podpora prodeje závodní hry Gran Turismo. Samotný vůz v ní figuruje v digitální podobě.
Koncept se ale tak moc vyvedl, že získal prestižní ocenění Louis Vuitton Classic Concept Award 2008 a to je moment, ve kterém by se automobilka měla zahloubat.
Podle posledních zpráv by se skvostný vůz mohl vyrábět. Šlo by o malosériovou výrobu, možná dokonce jen kusovou, tak, aby byla zachována exkluzivita tohoto stroje.
Ale ani původní předobraz nezůstal a nezůstane publicity ušetřen. Automobilka ho již vytáhla na Nurburgring, kde s ním pilot odjel čestné kolečko před závodem 24 hodin na Nürburgringu.
Koncept se 12. června zúčastní i přehlídky účastníků slavného závodu 24 hodin v Le Mans a v červenci ho uvidíme i na legendárním festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?