Vláda včera nepřímo smetla ze stolu návrh na zvýšení maximální povolené rychlosti na českých dálnicích. Ten je totiž součástí celého balíku změn, v rámci kterého kabinet nesouhlasil jen s některými z nich.
Maximální rychlost 160km/h by podle této novely měla být povolena jen na vybraných úsecích splňujících řadu kritérií. Mezi ně patří například suchá vozovka, dohled minimálně 200 m a stejná minimální viditelnost v případě nepřízně počasí. Na zrychleném úseku nesmí být rovněž žádný exit či parkoviště.
Návrh novely podali tři poslanci ODS v čele s Davidem Šeichem. Mezi jeho další úpravy patří tzv. osoba blízká. Nově by pokutu do 5000 Kč obdržel provozovatel vozidla, aniž by se pátralo po skutečném řidiči.
Novela dále upravuje i složení povinné výbavy. Podle očekávání z konečného návrhu nakonec vypadl přístroj na měření alkoholu.
O osudu návrhu teď rozhodne parlament.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?