Německý ministr hospodářství Karl-Theodor zu Guttenberg v sobotu oznámil, že italská automobilka Fiat vylepšila svou nabídku na převzetí společnosti Opel. Informovala o tom v sobotu agentura Reuters.
"Cítíme snahu ze všech stran o vylepšení nabídek, Fiat svou nabídku opět zlepšil," prohlásil v sobotu německý ministr. O automobilku Opel, která je součástí koncernu General Motors, mají zájem tři investoři. Jde o kanadsko-rakouskou společnost Magna, holdingovou společnost RHJ International a italskou automobilku Fiat. Podrobnosti o nové nabídce však zatím nejsou známy.
Podle pátečních informací bylo součástí plánu Magny zrušení až deseti tisíc pracovních míst, z toho dvou a půl tisíc přímo v Německu. Fiat však ještě v pátek plánoval zrušit v Opelu celkově dvanáct tisíc pracovních míst.
Fiat si zřejmě se svojí nabídkou věří. "Fiat má více než 50procentní šanci na získání automobilky Opel," prohlásil již dříve výkonný ředitel společnosti Sergio Marchionne, který poukazoval na fakt, že další zájemci nemají vypracovaný plán jak Opel zachránit.
Společnost General Motors dostala od americké vlády podmínku, že musí do 1. června představit plán restrukturalizace svého ztrátového podniku, jinak bude muset vyhlásit bankrot. Vyhlášení bankrotu by následně znamenalo pro prodej Opelu problém. Jedním z bodů restrukturalizace General Motors je prodej jeho evropských aktivit. Americká automobilka kromě Opelu v Evropě ještě vlastní Vauxhallem a Saab, General Motors si však chce v evropských podnicích udržet alespoň minoritní podíl.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?