Německý ministr hospodářství Karl-Theodor zu Guttenberg v sobotu oznámil, že italská automobilka Fiat vylepšila svou nabídku na převzetí společnosti Opel. Informovala o tom v sobotu agentura Reuters.
"Cítíme snahu ze všech stran o vylepšení nabídek, Fiat svou nabídku opět zlepšil," prohlásil v sobotu německý ministr. O automobilku Opel, která je součástí koncernu General Motors, mají zájem tři investoři. Jde o kanadsko-rakouskou společnost Magna, holdingovou společnost RHJ International a italskou automobilku Fiat. Podrobnosti o nové nabídce však zatím nejsou známy.
Podle pátečních informací bylo součástí plánu Magny zrušení až deseti tisíc pracovních míst, z toho dvou a půl tisíc přímo v Německu. Fiat však ještě v pátek plánoval zrušit v Opelu celkově dvanáct tisíc pracovních míst.
Fiat si zřejmě se svojí nabídkou věří. "Fiat má více než 50procentní šanci na získání automobilky Opel," prohlásil již dříve výkonný ředitel společnosti Sergio Marchionne, který poukazoval na fakt, že další zájemci nemají vypracovaný plán jak Opel zachránit.
Společnost General Motors dostala od americké vlády podmínku, že musí do 1. června představit plán restrukturalizace svého ztrátového podniku, jinak bude muset vyhlásit bankrot. Vyhlášení bankrotu by následně znamenalo pro prodej Opelu problém. Jedním z bodů restrukturalizace General Motors je prodej jeho evropských aktivit. Americká automobilka kromě Opelu v Evropě ještě vlastní Vauxhallem a Saab, General Motors si však chce v evropských podnicích udržet alespoň minoritní podíl.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.