Za tři roky bychom se od Subaru mohli dočkat prvního hybridního modelu. Japonský výrobce však nebude vyvíjet nákladné hybridní technologie, ale využije know how „mateřské“ Toyoty.
U příležitosti uvedení nové generace vozu Legacy to prohlásil prezident společnosti Fuji Heavy Industries Ikuo Mori. Prozatím nebylo upřesněno, z jakého modelu bude systém Hybrid Synergy Drive použit, všeobecně se ale očekává instalace hybridního ústrojí z Toyoty Prius.
Přestože Subaru fakticky oznámilo práce na hybridním modelu až nyní, už dlouhá léta vyvíjí auta čistě na elektrický pohon, které pravidelně zdobí nejednu světovou autoshow. Posledním přírůstkem je plug-in verze u nás téměř neznámého vozu STELLA, o kterém jsme vás informovali zhruba před měsícem.
Toyota je v současné době částečným majitelem Subaru, neboť vlastní 16 procentní podíl ve společnosti Fuji Heavy Industries, která je mimo jiné mateřskou organizací právě automobilky se souhvězdím ve znaku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.